عنوان خبر:برتري گلستان در مسابقات نخبه‌يابي اسكواش منطقه 5 كشور
جمعه 2 مهر 1389 - 20:58:22


اين رقابت‌ها به مدت دو روز و با حضور استان‌هاي گلستان، مازندران و گيلان در دو بخش پسران و دختران به ميزباني خانه اسكواش گرگان برگزار شد.



در بخش پسران، 20 اسكواش باز در چهار رده سني زير هشت، 10، 12 و 14 سال به رقابت پرداختند، كه در رده سني زير هشت سال محمد دهباشي از گلستان مقام اول را كسب كرد، در رده سني زير 10 سال نيز قربانعلي سپهري از گلستان در جايگاه نخست ايستاد.
در رده سني زير 12 سال، عليرضا تجري، سيدامين حسيني و نريمان نادري‌پور هر سه از گلستان به ترتيب صاحب مقام‌هاي اول تا سوم شدند.
همچنين در رده سني زير 14 سال، محمدحسين رعيت‌پناه و آرمان شكريان از مازندران به ترتيب عنوان‌هاي اول و دوم را كسب كردند و كيارش فدايي و محمدرضا خطيري‌پور سوم و چهارم شدند.
در مجموع امتيازات پسران، گلستان با 205 امتياز در مكان نخست قرار گرفت و مازندران با 110 امتياز جايگاه دوم را به خود اختصاص داد.
‌احمد تجري به عنوان ناظر فدراسيون و سليمان عرازمحمدي به عنوان مسئول برگزاري مسابقات، در اين رقابت‌ها حضور داشتند.
در بخش دختران نيز، 25 اسكواش‌باز در سه رده سني زير 9، 11 و 13 سال به رقابت پرداختند كه در رده سني زير 9 سال، نرجس پژمان از گيلان مقام اول را كسب كرد و مهرنوش بهروش از گلستان و صبا دهقان از مازندران در مكان‌هاي دوم و سوم جاي گرفتند.
در رده سني زير 11 سال، مطهره يداللهي، ساجده حيدري و بيتا مهرداد هر سه از گلستان به ترتيب مقام‌هاي اول تا سوم را كسب كردند.
در رده سني زير 13 سال نيز كه به صورت تك حذفي برگزار شد، غزال شرف‌پور از گلستان مقام اول، زهرا اصغري از مازندران مقام دوم و رحيمه حاسيملي از گلستان و ساناز علي‌پور از گيلان مقام سوم مشترك را به دست آوردند.
در مجموع امتيازات دختران، گلستان با 185 امتياز در جايگاه نخست قرار گرفت، گيلان با 60 امتياز دوم شد و مازندران با 35 امتياز در مكان سوم ايستاد.
‌استان گلستان مركزيت منطقه پنج طرح ملي نخبه‌يابي اسكواش را در اختيار دارد و نفرات برتر اين رقابت‌ها، در مسابقات سراسري جام آينده‌سازان كه بين هشت منطقه كشور است، شركت مي‌كنند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-327.html )