عنوان خبر:در سال جهاد اقتصادي مسئولان بايد به خواسته رهبري جامه عمل بپوشانند
سه شنبه 16 فروردين 1390 - 23:31:37


نماينده گرگان و آق قلا در مجلس شوراي اسلامي گفت:
در سال 'جهاد اقتصادي' تمام مسئوولان بايد تلاش كنند تا به اين خواسته رهبر معظم انقلاب جامه عمل بپوشانند.




به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل از ايرنا، حجت الاسلام 'سيدعلي طاهري' روز سه شنبه در بازديد از شيلات گلستان افزود: پروژه هاي شيلاتي در صورت تامين منابع و امكانات مي توانند نقش مهمي در ايجاد اشتغال مولد و توليد ملي داشته باشند.
وي ضمن بازديد از فعاليت هاي شيلاتي حاشيه اترك و بررسي مشكل تامين آب آبزي پروران تاكيد كرد: مسئولان، مساعدت لازم را براي پيگيري تامين آب مورد نياز آبزي پروري به عمل آورند.
وي تصريح كرد: آب منطقه اي نيز مساعدت لازم را براي پيگيري تامين آب مورد نياز آبزي پروري از حوزه هاي 'اترك' و 'گرگان رود' و انتقال آب انجام دهد.
وي در اين بازديد كه با حضور مديركل شيلات گلستان، مدير آب منطقه اي استان و همچنين نمايندگان آبزي پروران حاشيه اترك انجام شد، يادآور شد: با توجه به شرايط مستعد منطقه و سرمايه گذاري هاي فراوان انجام شده از سوي مردم و تعهدات سازمان هاي مرتبط، شيلات، استانداري، آب منطقه اي و همه ما بايد سعي كنيم مشكلات آبزي پروران حل شود و نگذاريم خسارت بيش از اين به اقتصاد منطقه وارد شود.
نماينده گرگان و آق قلا در ادامه، از 'داشلي برون' ، 'سد دانشمند' ، 'سد وشمگير' و 'مجتمع ماهيان گرم آبي' بازديد كرد و از نزديك، مشكلات عدم تامين آب صاحبان مزارع گرم آبي را مورد بررسي قرار داد.
مديركل شيلات گلستان نيز در اين بازديد، ضمن برشمردن مشكلات آبي آبزي پروري منطقه گفت: 'مجتمع ماهيان گرم آبي حاشيه اترك' منطقه اي 1500 هكتاري از توابع گنبدكاووس بوده و با اعتباري در حدود 20 ميليارد تومان از سوي سرمايه گزاران و با استفاده از تسهيلات بانكي احداث شده است.
'علي اكبر پاسندي' افزود: در اين منطقه سالانه حدود 4500 تن ماهي توليد مي شود كه معادل توليد 20 استان داخلي كشور است.
وي اضافه كرد: همچنين در اين مجتمع در حدود 400 تا 500 نفر مشغول به كار بوده كه طي دو سال گذشته، به دليل عدم تامين آب، خشك شده و باعث خسارت فراوان به اقتصاد ملي و منطقه شده است.
مهندس پاسندي تاكيد كرد: شيلات استان براي مقابله با كاهش توليد آبزيان در اثر خشكسالي و كم آبي، افزايش توليد در سطح را به عنوان يك راهبرد و استراتژي، در دستور كار خود قرار داده است.
وي در ادامه يادآور شد: يكي از راه هايي كه مي تواند منجر به افزايش توليد آبزيان در واحد سطح شود پروژه هاي مكانيزاسيون و اصلاح و مرمت مزارع و آب بندان هاي منطقه است.
وي افزود: همچنين برق دار شدن مزارع و آب بندان ها مي تواند يكي از راهكارهاي موثر به شمار آيد.
اداره كل شيلات گلستان با توليد سالانه 15 هزار تن محصولات آبزي پروري، مقام چهارم توليد ماهيان گرم آبي كشور را كسب كرده است، اما خشكسالي هاي اخير و عدم تامين آب مي تواند يكي از بزرگترين آسيب ها را به طرح هاي در دست اجرا وارد آورد.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3276.html )