عنوان خبر:ضرورت ارتقاي جايگاه علمي در گنبدكاووس
سه شنبه 16 فروردين 1390 - 23:34:54


فرماندار شهرستان گنبدكاووس بر ضرورت ارتقاي جايگاه و منزلت علمي اين شهرستان تأكيد كرد.




به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل از خبرگزاري فارس،حيدرعلي احمدي صبح امروز در نخستين گردهمايي مديران آموزش و پرورش اين شهرستان كه به مناسبت آغاز سال جهاد اقتصادي برگزار شد، اظهار داشت: امروز توليد علم جزو نيازهاي اساسي كشور است.
وي با بيان اينكه آموزش و پرورش و فرهنگ يك موضوع اساسي و ريشه‌اي است، خاطرنشان كرد: وقتي مي‌خواهيم جامعه‌اي را بسازيم بايد جامعه‌سازي را از آموزش و پرورش شروع كنيم .
فرماندار شهرستان گنبدكاووس همچنين افزود: آموزش و پرورش براي هر نظامي يك امر زيربنايي است كه هم توجيه قرآني و هم توجيه عقلي دارد.
احمدي با اشاره به هشت بند سند چشم‌انداز در افق 1404 گفت: در بند دوم سند چشم‎انداز نقش آموزش و پرورش براي برخورداري از دانش پيشرفته و توانا در توليد علم و فناوري بسيار مهم است.
وي با تاكيد بر اينكه همه دستگاه‌هاي اجرايي در موضوع تعليم و تربيت نقش دارند، تصريح كرد: در اين خصوص وظيفه رياست شوراي آموزش و پرورش در سطح كشور بر عهده عالي‌ترين مقام اجرايي يعني رئيس جمهور و در شهرستان بر عهده فرماندار نهاده شده كه نشان از اهميت مسئله آموزش و پرورش در كشور دارد.
احمدي بر استفاده بهتر از ظرفيت انجمن اوليا و مدارس تاكيد كرد و افزود: در استفاده از ظرفيت اوليا و مربيان بايد نگاه سنتي را تغيير داد و با نگاه جديدتري وارد اين حوزه شد.
وي ارتقا شاخص‌هاي آموزش و پرورش شهرستان گنبدكاووس را اولويت ديگر شهرستان اعلام كرد و گفت: بايد شاخص‌هاي آموزش و پرورش با شخصيت و منزلت شهرستان تناسب داشته باشد.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3278.html )