عنوان خبر:فقط 200 هزار تومان براي فعاليت آكادمي اسكواش گرگان كمك شده است
جمعه 2 مهر 1389 - 21:19:58


ياسر دودانگي مسئول آكادمي اسكواش گرگان‌ اظهار داشت: آكادمي اسكواش گرگان از خرداد ماه سال جاري آغاز به كار كرد و اين مبلغ براي پايداري آن كافي نيست، به طوري كه ما مجبوريم با هزينه شخصي با مشكلات دست و پنجه نرم كنيم.



وي با اشاره به اينكه قبل از تاسيس آكادمي اسكواش گرگان، استعداديابي انجام نمي‌شد، ادامه داد: هيئت اسكواش گرگان تفاهم‌نامه‌اي با آموزش و پرورش ايجاد كرده تا با همكاري يكديگر بتوانيم استعداديابي كنيم.
وي كمبود بازيكن را يكي از ضعف‌هاي اسكواش در استان دانست و افزود: با وجود گذشت شش سال از فعاليت اسكواش در گلستان، فقط چند بازيكن خوب داريم و اميدواريم با تشكيل آكادمي اين ضعف در آينده برطرف شود.
دودانگي هدف از تشكيل آكادمي را جايگزيني براي بازيكنان خوب استان كه به رده بزرگسالان مي‌روند، عنوان و تصريح كرد: با تشكيل آكادمي، بازيكنان مبتدي زير 13 سال را پرورش مي‌دهيم تا به اسكواش گلستان كمك كنيم.
وي ظرفيت اسكواش گلستان را در رده سني زير 19 سال فوق‌العاده ارزيابي كرد و اظهار داشت: بايد اين استعدادها مورد توجه قرار گيرند تا بتوانيم در رده بزرگسالان هم حرف‌هايي براي گفتن داشته باشيم.
به گفته وي، هر دو ماه مسابقاتي براي اسكواش بازان آكادمي در دو بخش پسران و دختران برگزار مي‌شود.
همچنين ديگر مسئول آكادمي اسكواش گرگان، كمبود مربي و داور را از ديگر ضعف‌هاي اسكواش استان گلستان برشمرد و گفت: وضعيت اسكواش در استان از نظر سخت‌افزاري خوب است، اما علاوه بر كمبود مربي و داور، در زمينه بازيكنان حرفه‌اي هم با ضعف‌هايي مواجه‌ايم.
شعيب فروغي افزود: تنها شش مربي اسكواش در سطح استان فعاليت دارند، كه اين تعداد براي استاني كه از قدرت‌هاي اسكواش كشور بوده، كافي نيست.
به گفته وي، در حال حاضر 60 اسكواش باز زير نظر شش مربي در آكادمي اسكواش گرگان فعاليت دارند.
‌شعيب فروغي مخترع نخستين ديواره اسكواش قابل حمل در ايران است.
آكادمي اسكواش گرگان با همكاري ياسر دودانگي، محمد دهباشي و شعيب فروغي در خرداد ماه سال جاري تاسيس شد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-328.html )