عنوان خبر:يكي از اولويت هاي مهم وزارت نيرو، تامين آب كشاورزي
سه شنبه 16 فروردين 1390 - 23:43:40


وزير نيرو گفت:
‌يكي از اولويت هاي اين وزارتخانه در سال جاري، تامين آب كشاورزي مي باشد كه در شوراي عالي آب كشور در سال گذشته با حضور رئيس جمهور بحث و تبادل نظر شد.




به گزارش خبرنگار پيام گلستان ، مهندس 'محيد نامجو'امروز سه شنبه در بازديد از نيروگاه برق علي آباد كتول در گفت و گو با ايرنا افزود: براين اساس وزارت نيرو مكلف شد به كمك وزارت جهاد كشاورزي بيايد و كار انتقال آب از كانال هاي 1، 2، 3 و 4 را تا سر مزارع انجام دهد.
به گفته وي،‌ براي اين منظور حجم كاري بالا و منابع مالي خوبي طراحي شده است و ما تاكنون كانال كشي 1 و 2، ميليون ها هكتار اراضي را انجام داده ايم و اولويت كاري ما در سال جاري ادامه اين روند كانال كشي 3 و 4 و رساندن آب به مزارع كشاورزي مي باشد.
وي تصريح كرد: اميد داريم تا منابع مالي خوبي در ادامه كار به دست آوريم، تا به روند كارهاي خود در اين زمينه سرعت بيشتري بدهيم.
نامجو با اشاره به اين كه امروز كشور ما در توسعه صنعت و بخش هاي مختلف خدماتي احتياج مبرم به برق دارد، گفت: وزارت نيرو سالانه 5 هزار مگاوات برق وارد چرخه كشور مي كند كه اين توليد از طريق بخش دولتي، كمك بخش خصوصي و تامين منابع مالي از صندوق توسعه منابع ملي تامين مي شود.
وزير نيرو افزود: نيروگاه برق علي آباد كتول يكي از بزرگترين و مهمترين نيروگاههاي برق كشور است كه با مشاركت تمام نيروهاي ايراني و در مدت غير قابل باور طي 13 ماه وارد مدار شده و طي ماههاي آينده به زودي با حضور رئيس جمهور بطور رسمي و كامل وارد مدار مي شود.
به گفته نامجو، سياست كلي وزات نيرو اين است كه توليد در بخش برق را با همان سرعت ادامه دهد تا در كشور شاهد كمبود برق نباشيم.
وي اظهار داشت: در اين زمينه با رويكرد اصلاح الگوي مصرف و اصلاح تكنولوژي و توليد برق، وارد عمل شده ايم و بنا داريم تا توليد برق را از انحصار دولت خارج و به دست بخش خصوصي بسپاريم.
وي يادآور شد: مردم و شركت هاي ما 300 روز از سال را از طريق افتاب توليد برق مي كنند و بنا داريم تا به سمت استفاده از تكنولوژي در زمينه توليد برق با حضور مردم،گام هاي مهم و اساسي برداريم.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3283.html )