عنوان خبر:اجراي طرح نجات آب كشاورزي در گلستان
چهارشنبه 17 فروردين 1390 - 23:00:10


مديرعامل شركت آب منطقه‌اي گلستان از اجراي طرح نجات آب كشاورزي (داناب) با همكاري آموزش و پرورش در گلستان خبر داد.




به گزارش خبرنگار پيام گلستان ايرج حيدريان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان با اشاره به تاكيدات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با اصلاح الگوي مصرف آب در بخش كشاورزي اظهار داشت: در اين طرح 75 هزار دانش‌آموز و 750 معلم قرار گرفته‌اند كه قرار است در مهرماه امسال فاز اول آن گزارش شود.
وي وضعيت آب را در كشور به دليل قرار گرفتن در كمربند خشك و بياباني بحراني اعلام كرد و گفت: حجم بارش در ايران 411 ميليارد مترمكعب است و به علت نوع اقليم شاهد 70 درصد تبخير در اين بخش هستيم.
مديرعامل شركت آب منطقه‌اي گلستان با بيان مقدار آب تجديدپذير در استان خاطرنشان كرد: 130 ميليارد متر مكعب آب مجددا به چرخه باز مي‌گردد.
حيدريان يادآور شد: احداث سد انحرافي بر رودخانه چهل‌چاي و اجراي سه كيلومتر تونل انتقال آب به مخزن نرماب، احداث سد مخزني روي نرماب با ارتفاع 60 متر با گنجايش 115 ميليون مترمكعب و احداث سد مخزني روي نرماب با ارتفاع 60 متر با گنجايش 115 ميليون مترمكعب از ويژگي‌هاي اين طرح است.
وي تصريح كرد: طرح نرماب به عنوان يكي از پروژه‌هاي بزرگ عمراني استاني است كه توسعه اشتغال و صنعت توريسم و گردشگري و نيز بهبود معيشت در شهرستان مينودشت از جمله مواردي است كه در اين بخش مي‌توان به آن اشاره داشت.
وي ادامه داد: با احداث سد نرماب در استان آب شرب شهرستان‌هاي مينودشت، گاليكش، كلاله، گنبدكاووس، نوار مرزي و مراوه‌تپه تامين مي‌شود.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3288.html )