عنوان خبر:اعتبارات سد نرماب مينودشت از فاينانس داخلي تامين مي‌شود
چهارشنبه 17 فروردين 1390 - 23:03:51


نماينده مردم مينودشت، كلاله و مراوه‌تپه در مجلس از تامين اعتبارت سد نرماب از فاينانس داخلي خبر داد.




به گزارش خبرنگار پيام گلستان، سيدنجيب حسيني امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: اجراي اين طرح افتخاري در سال جديد نصيب استان نمود چراكه پيشبرد مشكلات مردم در سطح مديريت كلان را هدف قرار داده است.
وي با اشاره به ارتباط نامگذاري سال جاري به جهاد اقتصادي تصريح كرد: با مبنا قرار دادن دستورات مقام معظم رهبري مبني بر جهاد اقتصادي، كشور در تمامي شاخص‌هاي اقتصاد به نتايج چشمگيرتري دست خواهد يافت.
نماينده مردم مينودشت، كلاله و مراوه‌تپه در مجلس شوراي اسلامي افزود: در سايه جهاد اقتصادي كشور مي‌تواند در افزايش اشتغال و كاهش بيكاري موفقيت‌هاي گسترده‌تري را به دست آورد.
حسيني خاطرنشان كرد: در جريان احداث سد نرماب اسكان مجدد روستائيان در نقاط پيش‌بيني شده با هماهنگي و همفكري روستائيان در مناطق جنگلده بالا و پايين در منطقه آرام تخته، محمدزمان‌خان و پس پشته در حاشيه روستاها صورت گرفته است.
وي ادامه داد: عوض و معوض اراضي كشاورزي در صورت تمايل مردم بوده و جابه جايي قبور شهدا و اماكن مقدسه و متبركه با تمهيدات اجرايي به محل‌هاي جديد انتقال يافته است.
نماينده مردم مينودشت، كلاله و مراوه‌تپه در مجلس شوراي اسلامي از كاشت درخت و احيا جنگل و نيز كاهش خطرات سيل‌هاي گلستان در آينده با اجراي اين طرح خبر داد و افزود: تأمين آب شرب شهرهاي مينودشت، گاليكش، كلاله، گنبدكاووس، نوار مرزي و مراوه‌تپه از عمده اهداف اجراي طرح مذكور به شمار مي‌آيد.
حسيني اعلام كرد: با ساخت سد چل‌چاي تحولي در صنعت گردشگري و توريسم منطقه ايجاد مي‌شود.
وي با اشاره به اشتغال نيروهاي بومي منطقه قبل و بعد از احداث سد اظهار داشت: تمامي موارد تخصصي كه اجراكنندگان در احداث اين سد نياز دارند، با مدرساني از شركت سپاسد آموزش داده مي‌شوند تا بتواند حداقل تامين معيشت و اشتغال مردم در حين و بعد از اجراي طرح را در برگيرد.
حسيني بيان داشت: مطالعات اجراي اين طرح در سفر اول رياست جمهوري صورت گرفته بود.
نماينده مردم مينودشت، كلاله و مراوه‌تپه در مجلس شوراي اسلامي از خصوصيات اين پروژه را همزماني اجراي سد و شبكه دانست و تاكيد كرد: طول شبكه آبرساني در اين حوزه به 245 كيلومتر رسيده است كه اميدواريم در پي آن شاهد تحولي عظيم در صنعت گردشگري و توريسم و تامين آب شرب منطقه باشيم.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3290.html )