عنوان خبر:تمام روستاهاي بالاي 10 خانوار در كشور از نعمت برق بهره مند مي شوند
چهارشنبه 17 فروردين 1390 - 23:05:19


وزير نيرو گفت:
تا پايان دوره فعاليت دولت دهم، تمام روستاهاي بالاي 10 خانوار در كشور از نعمت برق بهره مند خواهند شد.




به گزارش خبرنگار پيام گلستان، 'مجيد نامجو' شامگاه سه شنبه در گفت وگو با ايرنا افزود:‌ سعي داريم اين روستاها را از طريق انرژي خورشيدي، توليد برق با نيروي باد و با استفاده از فناوري روز از مزاياي برق بهره مند كنيم.
وي ادامه داد: يكي از افتخارات وزارت نيرو و دولت دهم، برگزاري جشن پايان خاموشي يا برق رساني به تمام روستاهاي بالاي 20 خانوار بود كه سال گذشته با حضور رييس جمهوري برگزار شد.
نامجو خاطرنشان كرد: سال گذشته 4 هزار و 969 مگاوات برق از 31 واحد نيروگاهي وارد مدار برق كشور شده و بنا داريم برنامه توليد برق كشور را با همين شدت ادامه دهيم و از دولت و مجلس مي خواهيم براي شتاب در كار، منابع مالي خوبي را براي ما تامين كنند.
وي گفت: رويكرد بخش خصوصي در وزارت نيرو، بخصوص در زمينه توليد برق خوب است و امروز كشورهاي همسايه خواهان برق ايران هستند و ما توانسته ايم بازارهاي آسيايي را در زمان فعلي به دست بگيريم.
نامجو افزود: ما از طريق صادرات برق مي توانيم منابع مالي خود را تامين كنيم تا با قوت به توليد برق و ساخت واحدهاي نيروگاهي ادامه دهيم.
وزير نيرو درخصوص حضور سرمايه گذاران خارجي در بخش توليد برق در كشور گفت:‌ اكنون بسياري از سرمايه گذاران تمايل به سرمايه گذاري در بخش برق ايران را دارند و در واقع مي خواهند برق كشور را ترانزيت كنند كه واحد بين الملل وزارت نيرو درحال مذاكره با اين سرمايه گذاران مي باشد.
به گفته نامجو، صنعت برق كشور با تمام تلاش و توان خود بعد از پيروزي انقلاب به مرز خودكفايي رسيده است و افتخار مي كنيم يك صنعت بزرگ بومي به نام برق داريم و حتي برق ايران را آن سوي مرزهاي كشور مي شناسند.
وي يادآور شد: امروز متخصصان صنعت برق كشور، در كشورهاي ديگر مانند سوريه و عراق و چند كشور ديگر درحال ساخت نيروگاه مي باشند و هر زماني با مقامات و ديپلمات هاي اين كشورها ديدار داشتم، از حضور متخصصان ايراني ابراز رضايت زيادي كرده اند.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3291.html )