عنوان خبر:اجراي طرح فاضلاب شهري در كشور از برنامه عقب است
چهارشنبه 17 فروردين 1390 - 23:06:52


وزير نيرو گفت:
سامانه فاضلاب در كشور، از زمان آغاز اجراي اين طرح تاكنون، در بخش شهري به 40 درصد هم نرسيده است.




به گزارش خبرنگار پيام گلستان، 'مجيد نامجو' سه شنبه شب در جمع خبرنگاران در علي آبادكتول با بيان اينكه وجود مشكل در بخش شهري باعث شده در بخش روستايي هم به مراتب بيشتر دچار مشكل شويم، ابراز اميدواري كرد با پيش بيني بودجه بيشتر، اين مشكل برطرف شود.
وي گفت: درعين حال دولت نهم و دهم كار خوبي را در اين ارتباط آغاز كرده كه مي توان با جمع آوري و تصفيه فاضلاب، در زمينه تامين آب گام هاي موثري برداشت و اعتبارات خوبي هم تخصيص يافته است.
وي به حضور بخش خصوصي در اجراي اين طرح اشاره كرد و افزود:‌ در برنامه پنجم و بودجه سال جاري كشور، پيش بيني خريد تضميني پساب شده است تا ضمن بالا رفتن ظرفيت استفاده از بخش خصوصي، به تامين آب نيز سرعت بيشتري بدهيم.
نامجو با اشاره به اين كه يكي از وظايف اين وزارتخانه، حفظ و حراست از حريم رودخانه هاست، گفت: وزارت نيرو بنا دارد به اين موضوع براي حفظ منابع طبيعي قوت بيشتري ببخشد.
وزير نيرو افزود: براي اجراي طرح لايروبي رودخانه هاي كشور و حفظ و حراست از آنها، اعتبارات خوبي پيش بيني شده، اما اكنون به دنبال تامين منابع مالي اين طرح هستيم تا بزودي و با جديت بيشتري اين كار را در سراسر كشور انجام دهيم.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3292.html )