عنوان خبر:استاندار گلستان خواستار فراهم شدن زيرساخت هاي گردشگري در استان شد
پنجشنبه 18 فروردين 1390 - 21:23:36


استاندار گلستان با اشاره به اينكه براي اجراي زير ساخت ها بايد مكان يابي خوبي صورت گيرد تا مسافرين بتوانند به نحو شايسته از آن استفاده نمايند،گفت:
در طول ايام سال بايد زير ساخت هاي توسعه صنعت گردشگري در استان گلستان مهيا باشد.




به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل از ايرنا 'جواد قناعت' روز پنجشنبه در مراسم تجليل از خادمين ستاد تسهيلات و نظارت بر سفرهاي استان گلستان افزود: در طول سال براي اجراي اين مهم دستگاه هاي مربوطه مانند آب، برق و شهرداري ها بايد همكاري خوب و نزديكي با هم داشته باشند.
وي تصريح كرد:‌ مسئولان استان و به ويژه فرمانداران سعي كنند تا استان و شهر خود را به خوبي معرفي نمايند و رسانه ها نيز به خوبي خدمات اين خادمين را انعكاس دهند تا مردم سراسر ايران با سرزمين زيباي گلستان به خوبي آشنا شوند.
وي ادامه داد:‌ تمام سعي و تلاش ما اين است كه از سرمايه گذاران در بخش توسعه صنعت توريسم و گردشگري حمايت كنيم و براي جذب سرمايه گذار تاكنون كارهاي خوبي در استان انجام شده است.
رئيس ستاد تسهيلات و نظارت بر سفرهاي استان گلستان در ادامه گفت: ‌ورود بيش از 5 ميليون مسافر به استان گلستان و اقامت بالغ بر يك ميليون و 730 هزار نفر آمار بسيار خوبي است كه نشان مي دهد در زمينه جذب و اقامت توريسم و گردشگر در اين استان كارهاي خوبي صورت گرفته است.
قناعت افزود:‌ رشد 22 درصدي مسافر ورودي به استان در سالجاري و اقامت يك سوم از اين ميزان ورودي در واقع به معناي اشتغالزائي، رشد و توسعه بازار خريد و فروش، رونق گرفتن اقتصاد بازار استان است.
به گفته قناعت، ستاد تسهيلات و نظارت بر سفرهاي استان گلستان بايد دائمي باشد و جلسات اين ستاد به صورت منظم برگزار گردد، زيرا بعد از ايام نوروز كار ستاد در خصوص تعطيلات تابستاني آغاز مي شود و اين نشان مي دهد كه اين دبيرخانه بايد در گلستان به علت تردد زائرين به بارگاه ملكوتي امام رضا (ع) دائمي باشد و شرايطي مهيا شود تا مسافرين و زائرين ، گلستان را به عنوان استان مقصد انتخاب نمايند و مدت بيشتري در اين استان اقامت داشته باشند.
وي اظهار داشت: فضاي كشور در بخش سفرهاي ايام تعطيلات به سمت خاصي پيش مي رود و هر سال شاهد افزايش سفرهاي نوروزي هستيم كه نشاط خاصي دارد و اين نشاط را در فضاي كشور حاكم مي كند.
وي يادآور شد: قبل از دولت نهم دستگاههاي دولتي كم و بيش در اين زمينه خدمات رساني مي كردند اما تشكيل ستاد و انسجام بخشي به فعاليتها پس از دولت نهم شكل گرفت و دولت براي خود جهت سرويس دهي مناسب به مسافرين تعهد ايجاد كرد.
استاندار گلستان در پايان گفت: جامعه و مردم ما زنده و پويا هستند و علامت آن همين سفرها و رفتن مردم به سمت تفريح و تفرج است كه نشان از رفاه نسبي مردم نيز دارد.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3302.html )