عنوان خبر:انسان سالم محور توسعه پايدار است
پنجشنبه 18 فروردين 1390 - 22:32:17


رئيس دانشگاه علوم پزشكي گلستان گفت:
انسان سالم محور توسعه پايدار است و داشتن كشور سالم مستلزم سرمايه‌گذاري براي سلامتي انسان‌‌ها در آن جامعه است.




به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل از خبرگزاري فارس، رئيس دانشگاه علوم پزشكي گلستان پيش از ظهر امروز در مراسم نواختن زنگ سلامت، ضمن بيان شعار امسال هفته سلامت گفت: مقاومت به داروهاي ضد ميكروبي، يك تهديد جهاني؛ شعار هفته سلامت سال 2011 ميلادي از سوي سازمان جهاني بهداشت است.
شهريار سمناني جامعه سالم كنوني را نشان از اقدامات سازنده صورت گرفته توسط نظام جمهوري اسلامي در بخش‌هاي مختلف بهداشتي دانست و اظهار داشت: پوشش واكسيناسيون به ويژه فلج اطفال، حذف بيماري‌هايي از جمله سرخك و سرخجه و بيماري‌هاي ناشي از كمبود يد و نيز گسترش دانشگاه‌‌ها نمونه‌اي از اين فعاليت‌ها است.
وي يادآور شد: انسان سالم محور توسعه پايدار است و داشتن كشور سالم مستلزم سرمايه‌گذاري براي سلامتي انسان‌‌ها در آن جامعه است.
مدير‌كل آموزش و پرورش گلستان نيز در اين مراسم با اشاره به رقم 200 ميليون توماني اعتبارات بهداشتي سازمان در بخش سلامت و بهداشت گفت: اميدواريم تمامي اين اقدامات در راستاي فراهم كردن شعار امسال هفته سلامت صورت گيرد.
عيسي پايين‌محلي مصرف دارو را از اركان مهم درمان دانست و افزود: برخي اوقات چنانچه مصرف به جا صورت نگيرد دارو تبديل به سم مهلك و كشنده‌اي خواهد شد.
مراسم امسال زنگ سلامت در گرگان در مدرسه راهنمايي دخترانه فدك برگزار شد.
اين مراسم با حضور روساي دانشگاه علوم پزشكي و سازمان آموزش و پرورش گلستان، علي‌اكبر سوخته‌سرايي معاون پشتيباني و توسعه منابع انساني استاندار گلستان، جعفر گرزين فرماندار گرگان و جمعي از مسئولان مركز بهداشت به اجرا درآمد.
هفته سلامت از هجدهم تا بيست و چهارم فروردين‌ماه ادامه دارد.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3309.html )