عنوان خبر:در سال جهاد اقتصادي به مشكلات كشاورزان رسيدگي شود
جمعه 19 فروردين 1390 - 20:22:39


تماينده ولي فقيه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت:
با توجه به اينكه امسال به عنوان سال جهاد اقتصادي مي باشد تقاضا داريم به وضع و مشكل كشاورزان استان گلستان رسيدگي شود.




به گزارش خبرنگار پيام گلستان به نقل از ايرنا، آيت الله سيدكاظم نورمفيدي امروز در خطبه هاي اين هفته نماز عبادي سياسي اين شهر خطاب به مسئولان ارشد كشوري و استاني گفت: با توجه به اين كه امسال به عنوان سال جهاد اقتصادي مي باشد، تقاضا داريم تا به وضع و مشكل كشاورزان رسيدگي شود، زيرا بخش كشاورزي اشتغالزايي خوبي دارد و اگر اين بخش رونق بگيرد، مشكل اشتغال كشور و منطقه تا حدي حل مي شود.
خطيب جمعه گرگان با اشاره به اين كه بخش عمده اي ازاقتصاد كشورما برپايه و اساس كشاورزي است، افزود: استان گلستان هم يكي از قطب هاي كشاورزي محسوب مي شود و بخش عمده اي از اقتصاد ما بر روي دوش كشاورزان است.
آيت الله نورمفيدي گفت: در گذشته كشاورزي استان رونق خاصي داشت و جزو گروههاي ممتاز بود، اما اكنون اين وضع با توجه به وضعيت كود و سم و گران بودن حامل هاي انرژي و پائين بودن قيمت محصولات، مطلوب نيست.
وي خاطرنشان كرد: كشاورزان منطقه هميشه از عدم تعادل و توازن بين قيمت محصول و هزينه هاي آن گلايه دارند و امروز كار به جائي رسيده كه برخي مي خواهند اين كار را رها نمايند.
آيت الله نورمفيدي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به نامگذاري سال جهاد اقتصادي از سوي مقام معظم رهبري، گفت: مساله جهاد اقتصادي و تعبير آن بار معنايي زيادي دارد و بايد از اين نامگذاري در زمينه هاي توليد، اشتغال و اقتصادي استفاده كنيم.
به گفته آيت الله نورمفيدي، براي تحقق اين شعار بزرگ معنوي، همه بايد دست به دست هم دهيم و مسئولان سه قوه با هم همكاري و هماهنگي داشته باشند، زيرا مساله اقتصادي در جامعه امروز خيلي مهم است.
وي يادآور شد: امروز اقتصاد كشورهاي بزرگ جهان، براساس بازاريابي در عرصه كشورهاي ديگر است و هميشه سعي و تلاش دارند تا بازارهاي دنيا را به دست بگيرند، كارخانه هاي كشورشان هميشه مشغول كار باشد، اشتغالزايي داشته باشند و اجناسشان در بازارهاي مختلف جهاني رونق بگيرد.
وي اظهار داشت:تعبير جهاد اقتصادي اين است كه بايد مبارزه اقتصادي داشته باشيم، زيرا جهاد يك كلمه مقدس است و بايد در برابر دشمنان نيز به مقابله پرداخت تا در جهان اقتصادي حرفي براي گفتن داشته باشيم.
نماينده ولي فقيه در گلستان با اشاره به فرا رسيدن سالروز ولادت حضرت زينب (س) و روز پرستار گفت: اين قشر زحمتكش بايد آن حضرت را به عنوان يك الگو و اسوه در كارهاي خود قرار داده و از كارهاي آن بزرگوار در حادثه عظيم كربلا راهنمايي بگيرند و آن را چراغ هدايت قرار دهند.
به گفته خطيب جمعه گرگان، پرستاران بايد با مهر و محبت به دردمندان كمك نمايند و از آنان مراقبت و پرستاري كنند.
وي همچنين در ادامه به سالروز قطع رابطه ايران با آمريكا، هفته سلامت و بهداشت و سالروز به شهادت رساندن محمدباقر صدر و خواهرش علم الهدي در خصوص اين مسائل، سخناني را ايراد نمود.
امام جمعه گرگان در خطبه اول در خصوص مسائل و خصوصيات اخلاقي حضرت زينب كبري (س) گفت: حادثه كربلا در واقع عظمت آن حضرت را ظاهر كرد و مهمترين امتياز آن بزرگوار، بندگي خاص خدا بود.
آيت الله نورمفيدي يادآور شد: بندگي خاص خدا تنها به معناي نماز، روزه، عبادت و مناجات نيست، بلكه ايشان خداخواهي، ايمان در همه شئون زندگي را در خود داشتند و آن را متجلي نمودند.
وي در ادامه به شهامت آن حضرت در مجلس يزيد به عنوان يك اسير و آن هم يك زن در آن مجلس اشاره نمود و يادآور شد: آن بانوي بزرگوار يك زن معمولي نبودند و يك زمان شناس بوده و مديريت زمان را به خوبي ايفا كردند.
وي خطاب به بانوان گفت: نبايد در مجالس و روضه ها هر سخني را در مورد آن حضرت بزنند و پيگير آن باشند، زيرا اين مساله گناه دارد




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3315.html )