عنوان خبر:مقابله با تهديدهاي بهداشتي از اولويت‌هاي كشورهاي جهان است
شنبه 20 فروردين 1390 - 22:27:11


سرپرست بهداشت و درمان شهرستان گنبدكاووس گفت:
مقابله با تهديدهاي بهداشتي جزو اولويت‌هاي كشورهاي جهان قرار گرفته است.



به گزارش خبرنگار پیام گلستان به نقل از خبرگزاري فارس، فريد عابدي صبح امروز در مراسم افتتاح نمايشگاه هفته سلامت در شهرستان گنبدكاووس كه با حضور امام جمعه، معاون سياسي اجتماعي فرمانداري و برخي از مسئولان اين شهرستان برگزار شد اظهار داشت: بهداشت جهاني، مقاومت به داروهاي ضدميكروبي يك تهديد جهاني است را به عنوان شعار امسال خود اعلام كرده است كه نشان از اهميت اشاعه فرهنگ درست دارويي و بهداشتي درماني در جامعه دارد.
وي با بيان اينكه 80 درصد مسائل بهداشتي و درماني به مردم، دستگاه‌هاي اجرايي و سازمان‌ها و نهادها باز مي‌گردد، تصريح كرد: تهديدهاي جهاني ديگر رنگ عوض كرده و مقابله با تهديدهاي بهداشتي جزو اولويت‌هاي كشورهاي جهان قرار گرفته است.
سرپرست بهداشت و درمان شهرستان گنبدكاووس نعمت سلامتي و امنيت از بزرگ‌ترين نعمات خداوند عنوان كرد و گفت: ما بايد در كنار سلامت جسمي به سلامت روحي نيز توجه داشته باشيم چراكه اگر روح انسان به بيماري دچار شود بايد سال‌ها تلاش كرد تا آن را درمان كرد.
وي با توجه به احاديث گفت: رعايت نظافت در اسلام، يكي از پايه‌هاي ايمان مسلمانان معرفي‌شده و رعايت آن بر همگان واجب و امري ضروري است.
سرپرست بهداشت و درمان شهرستان گنبدكاووس از همگان خواستند تا با استفاده از روايات و احاديث نبوي، فرهنگ سالم‌بودن و سلامت زيستن را در جامعه ترويج كنند، بر گسترش فرهنگ سلامت تاكيد كرد.
نمايشگاه سلامت در 31 غرفه به مناسبت هفته سلامت در محوطه بهداشت مركزي شهرستان گنبدكاووس داير است و بازديد از آن در نوبت‌هاي صبح و عصر براي عموم مردم آزاد است.
در اين نمايشگاه انواع بسته‌هاي فرهنگي، نرم‌افزاري، پوستر بروشور، انواع لوازم امدادي و پزشكي و دامپزشكي و انواع دستاوردهاي عرصه سلامت شهرستان توسط شبكه بهداشت و درمان و دستگاه‌هاي مرتبط با سلامت جامعه نظير هلال‌احمر، دامپزشكي، نيروي انتظامي، محيط زيست و برخي كارخانجات توليدي مواد غذايي به نمايش عموم گذاشته شده شد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3319.html )