عنوان خبر:دستيابي به توسعه مستلزم سرمايه‌گذاري بر سلامت انسان‌هاست
شنبه 20 فروردين 1390 - 22:27:19


رئيس دانشگاه علوم پزشكي گلستان دستيابي به توسعه در جوامع را مستلزم سرمايه‌گذاري بر سلامت انسان‌ها دانست.



به گزارش خبرنگار پیام گلستان به نقل از خبرگزاري فارس، شهريار سمناني صبح امروز به مناسبت هفته سلامت در جمع كارشناسان بهداشت محيط استان بهترين سرمايه‌گذاري را در تمام دنيا سرمايه‌گذاري بر سلامت مردم معرفي كرد و اظهار داشت: انسان سالم محور توسعه پايدار است از اين رو سرمايه‌گذاري بر سلامت انسان‌ها امري بسيار ارزشمند محسوب مي‌شود.
وي با ابراز خرسندي از عملكرد دولتمردان كشورمان در دهه‌هاي اخير خاطرنشان كرد: اميد به زندگي هم اكنون در كشور از 57 سال به 75 سال ارتقا يافته و اين گواهي بر اين ادعاست كه سلامتي مردم در راس امور قرار گرفته است.
به گفته سمناني پوشش واكسيناسيون، تربيت پزشكان، حذف سرخك و سرخجه، كنترل فلج اطفال و ريشه‌كني بيماري‌هاي ناشي از كمبود يد نمونه‌هايي از نتايج مثبت اقدامات صورت گرفته در اين بخش است.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي گلستان با اشاره به وضعيت نامناسب سلامتي كشورهاي همجوار تاكيد كرد: سالم نگه‌داشتن مردم در چنين شرايطي كار سختي است و نيازمند برنامه‌هاي منسجم و تلاش‌هاي جمعي در اين خصوص است.
سمناني افزود: از آن جا كه بيماري‌هاي عفوني مرز نمي‌شناسد و به راحتي قابل سرايت است مقاومت در برابر داروهاي ضدميكروبي واقعا يك تهديد جهاني است چراكه به سادگي به سراسر دنيا منتقل مي‌‌شود.
وي با اشاره به شعار روز جهاني بهداشت كه مقاومت به داروهاي ضدميكروبي، يك تهديد جهاني نامگذاري شده تاكيد كرد: پيش از اين بيماري‌هاي عفوني تهديدكننده زندگي بشر بوده كه با توليد داروهاي آنتي‌بيوتيك اين بيماري‌ها كنترل مي‌شد اما بر اثر مصرف نادرست و بي‌رويه، آنتي‌بيوتيك‌ها اكنون اين سلاح برنده در حال كندشدن است.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي گلستان يادآور شد: استفاده بي‌رويه داروها موجب شده است تا بسياري از بيماري‌هايي كه با مصرف آنتي‌بيوتيك قابل كنترل و درمان بود به اين داروها مقاومت درمان پيدا كرده و اكنون به راحتي قابل درمان نباشند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3320.html )