عنوان خبر:اجراي طرح ملي دانش آموزي نجات آب در استان گلستان آغاز شد
شنبه 20 فروردين 1390 - 22:27:27


طرح ملي دانش آموزي نجات آب (داناب) از روز شنبه براي اولين بار در كشور و با هدف نهادينه كردن مديريت بهينه مصرف آب در گلستان به عنوان استان پايلوت عملياتي شد.



به گزارش خبرنگار پیام گلستان به نقل از ايرنا، مراسم افتتاحيه اين طرح با حضور معاون سياسي امنيتي استاندار، مديرعامل آب منطقه اي، مديركل آموزش و پرورش و تني چند از مسئولان استاني و شهرستاني و دانش آموزان و اولياي آنان در مدرسه راهنمايي دخترانه 'مائده' برگزار شد.
اين طرح براي بيش از 75 هزار دانش آموز و در بيش از 700 مدرسه راهنمايي مناطق شهري و روستايي استان در سال تحصيلي 90-89 تعريف شده است.
در اين طرح كه با همكاري شركت آب منطقه اي و اداره كل آموزش و پرورش استان انجام مي شود، تمامي دانش آموزان و معلمان سه پايه تحصيلي راهنمايي استان و همچنين خانواده هاي دانش آموزان در چندين فعاليت عملي با مسايل و معضلات فراروي بخش آب آشنا مي شوند.
برگزاري كلاس هاي آموزشي ويژه دانش آموزان، معلمين، اوليا و مربيان و همچنين توزيع اقلام آموزشي در نظر گرفته شده براي آنها، برگزاري مسابقات بزرگ نجات آب همراه با اهداي جوايز ويژه دانش آموزان و معلمان و طرح ناجي آب با مشاركت بالغ بر دو هزار دانش آموز از طريق انتخاب دانش آموزان علاقه مند در هر پايه براي آموزش بيشتر و مسئوليت پذيري در زمينه برخورد با تخلفات آبي از اقداماتي است كه در اين طرح اجرا مي شود.
همچنين در طرح داناب بيش از 50 هزار نفر ساعت برنامه هاي آموزشي در كل استان گلستان اجرا مي شود و اين آموزش توسط حدود 700 معلم انجام خواهد شد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3322.html )