عنوان خبر:قيمت خريد تضميني گندم در سال زراعي جاري افزايش يافت
دوشنبه 22 فروردين 1390 - 22:33:29


عضو هيئت مديره شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه 2 كشور گفت:
براساس ابلاغ معاونت برنامه‌ريزي واقتصادي وزارت جهادكشاورزي، قيمت خريد تضميني هركيلوگرم گندم درسال زراعي 90-89 با 300 ريال افزايش به سه هزار و 600ريال رسيد.



به گزارش خبرنگار پیام گلستان به نقل از ایرنا، 'سيدحميد رضا ميرآفتاب' روز دوشنبه اظهارداشت: قيمت خريد تضميني محصولات استراتژيك از قبيل گندم ، جو و ذرت پس از بررسي در كميته‌هاي تخصصي وزارت جهاد كشاورزي و با توجه به هزينه‌هاي توليد ، تعيين و به دولت ارسال و تصويب شده و در اسرع وقت، مصوبه آن به منظور اطلاع كشاورزان و توليدكنندگان اعلام مي شود.
مديركل غله و خدمات بازرگاني گلستان ادامه داد: كشاورزان گلستاني هيچ دغدغه ‌اي براي فروش محصول گندم در سال جاري نخواهند داشت و خريد تضميني گندم در استان همچون سنوات گذشته در نخستين ماه برداشت آغاز خواهدشد.
عضو هيئت مديره شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه 2 كشور با بيان اينكه فصل خريد گندم توليدي استان گلستان هر ساله از اواسط خردادماه آغاز مي شود، افزود: در حال حاضر مراكز متعددي براي تحويل اين محصول استراتژيك در حال تجهيز و آماده سازي نهايي مي باشد.
ميرآفتاب اضافه كرد: در سال زراعي جاري حدود 400 هزار هكتار از اراضي زراعي استان به زير كشت گندم آبي و ديم رفته است و براساس پيش بيني اسفند ماه سازمان جهاد كشاورزي استان 825 هزارتن محصول گندم از اين اراضي برداشت خواهد شد.
وي گفت: تا سال گذشته بهاي خريد گندم كشاورزان توسط بانك ملت پرداخت مي شد اما در سال جاري بانك سپه به عنوان بانك عامل خريد گندم كشاورزان تعيين شده است.
به گفته وي ، يكي از ويِژگي هاي خريد گندم كشاورزان در سال زراعي 90-89 اين است كه اكثر مراكز خريد استان به صورت مدرن و مكانيزه درآمده اند و انبارهاي معمولي و غيرمكانيزه براي تحويل گندم كشاورزان به حداقل ممكن رسيده است.
مديركل غله و خدمات بازرگاني استان گلستان در پايان يادآور شد: تهيه نرم افزار جامع خريد گندم يكي ديگر از مزاياي خريد گندم سال جاري در استان مي باشد كه به صورت متمركز و online اين كار در سطح استان انجام خواهد شد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3332.html )