عنوان خبر:برخورداري 80 هزار نفر از آموزش‌هاي شهروند الكترونيك در گرگان
دوشنبه 5 مهر 1389 - 23:39:07


ه نقل از روابط عمومي شوراي اسلامي شهر گرگان، ابراهيم كريمي در نشست با حضور اعضاي شوراي شهر و اعضاي شوراي راهبردي شهر الكترونيك گرگان، لازمه ايجاد شهر الكترونيك را تعمير زيرساخت‌ها، آمادگي تمام دستگاه‌هاي اداري براي ارائه خدمات الكترونيك و آموزش به شهروندان دانست و اظهار داشت: بخش زيرساخت‌ها و آمادگي دستگاه‌هاي اداري ارتباط چنداني به شهرداري پيدا نمي‌كند، اما شهرداري به عنوان يكي از دستگاه‌هاي اجرايي، تلاش كرده است تا زمينه‌هاي لازم را در اين خصوص فراهم كند.



وي افزود: در بخش آموزش نيز سه وزارتخانه به عنوان متولي معرفي شدند كه بايد قراردادهاي لازم را با شركت‌هاي خصوصي انعقاد كنند.
شهردار گرگان با تاكيد بر اينكه وظيفه شهرداري در اجراي اين پروژه انجام هماهنگي‌هاي لازم و پشيباني از اين شركت‌ها است، خاطرنشان كرد: در اين راستا نيز شهرداري هماهنگي‌هاي لازم را از طريق برگزاري دو جلسه اختصاصي با شركت‌هاي متولي آموزش و آغاز ثبت نام از مجاري مختلف انجام داده است.
در ادامه اين نشست رئيس شوراي اسلامي شهر گرگان ضمن تقدير از عملكرد شوراي راهبردي، هدف از برگزاري اين جلسه را اطلاع اعضاي شوراي شهر از فعاليت‌هاي انجام شده در حوزه شهر الكترونيك عنوان كرد و گفت: اين نشست به منظور شناسايي موانع كار و سرعت بخشيدن به اجراي طرح شهروند الكترونيك در دسور كار قرار گرفته است.
حبيب‌الله قليش‌لي با اشاره به اينكه متاسفانه گزارش‌هاي مستمر عملكرد شوراي راهبردي شهر الكترونيك در اختيار اعضاي شوراي شهر قرار نگرفته، افزود: وظيفه اعضاي شوراي شهر در اين پروژه نظارت بر اجراي آن و حمايت از پيشرفت طرح است كه توسط نمايندگان شورا در ستاد راهبردي اعمال مي‌شود.
رئيس شوراي راهبردي شهر و شهروند الكترونيك نيز در ادامه اين نشست، ضمن تشكر از حمايت‌هاي اعضاي شوراي شهر و شهردار گرگان گفت: شوراي راهبردي اين طرح به منظور ايجاد ساختار، سياست‌گذاري و پيگيري امور مربوط به پروژه شهر و شهروند الكترونيك در دوم ارديبهشت ماه شكل گرفت و احكام اعضاي آن ششم تيرماه ابلاغ شده است.
حسين مومني با اشاره به اينكه شوراي راهبردي شهر الكترونيك گرگان تاكنون 19 جلسه برگزار كرده است، افزود: در اين مدت 63 موضوع مرتبط با شهر و شهروند الكترونيك مورد بررسي و تصويب اعضاي قرار گرفته است.
وي بررسي ساختار راهبري و به روز رساني سايت شهر الكترونيك، پيگيري مكان شهر الكترونيك و بررسي طرح شهروند الكترونيك را از اقدامات انجام شده اين شورا عنوان و خاطرنشان كرد: بررسي مكانيزم نظارت بر طرح شهروند و سايت شهر الكترونيك، بررسي روند پيشرفت پروژه و برگزاري نشست با تيم آموزشي و كارشناسي از ديگر فعاليت‌‌هاي انجام شده اين شورا است.
رئيس شوراي راهبري شهر الكترونيك گرگان مديريت واحد فناوري اطلاعات و ارتباطات و توسعه و تجهيز فيبر نوري در مركز و مناطق شهرداري را از اولويت‌هاي كاري در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات شهرداري گرگان خواند و اظهار داشت: ايجاد اتاق سرور با هدف مجتمع‌سازي سرورها و ارتقاي امنيت و كارايي و تهيه بانك اطلاعات GIS از ديگر اولويت‌هاي اين حوزه است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-334.html )