عنوان خبر:در شهر الكترونيكي مي توان از ادبيات محلي و بومي استفاده بيشتري كرد
چهارشنبه 24 فروردين 1390 - 23:03:41


استاد دانشگاه و چهره تاثيرگذار فناوري اطلاعات و ارتباطات كشور گفت:
درون شهر الكترونيك مي توان از ادبيات محلي و بومي استفاده بيشتري كرد.



به گزارش خبرنگار پیام گلستان به نقل از ایرنا 'علي اكبر جلالي' روز چهارشنبه درجمع مسوولان و وبلاگ نويسان گرگان درسازمان فرهنگي ورزشي شهرداري گرگان باتاكيد بر اينكه جهان براساس توسعه فناوري اطلاعات و بخصوص شبكه هاي اجتماعي به پيش مي رود، از شهروندان وبلاگ نويس گرگان خواست براي حفظ ارزش هاي محلي تلاش كنند.
وي با بيان اينكه مردم با اين اقدام به اهميت ارزش هاي محلي خود آگاه مي شوند، اظهارداشت: در اين زمينه يونسكو (سازمان آموزشي، علمي و فرهنگي ملل متحد) همكاري مناسب و خوبي را مي تواند با شهر الكترونيكي گرگان در صورتي كه حفظ گويش و آداب و سنن محلي به عنوان محتوي درنظر گرفته شود، داشته باشد.
وي حضور و تاثير فرهنگ كشورهاي مختلف را با توسعه فناوري اطلاعات و كاربردهاي آن امري اجتناب ناپذير عنوان كرد و افزود: ما نبايد در برخورد با اين فرهنگ ها حالت تدافعي داشته باشيم زيرا بسياري از سنن خوب و رفتارهاي اجتماعي مناسب در جهان حاصل كار انسان هاي خوب با فرهنگ هاي مختلف است.
مشاور و مجري شهرهاي الكترونيكي ايران گفت: يكي از مشكلات ما كه نمي توانيم فرهنگ بومي خود را به ساير كشورها عرضه كنيم، آشنا نبودن به اصول برخورد با افرادي است كه در داخل فرهنگ ديگر رشد داشته اند كه در اين صورت بايد روشي را در ارائه مثال ها و نمونه ها به پيش بگيريم كه با فرهنگ آنها متناسب باشد.
وي اضافه كرد: فراموش نكنيم كه هرچه حوزه وبلاگ نويسي گسترده شود دانايي و دانش افراد آن جامعه نيز افزايش خواهد يافت.
'علي اكبر جلالي' داراي فوق دكتراي برق – قدرت از دانشگاه ويرجينياي غربي امريكا است؛ وي در سال 89 بالغ بر 100 سمينار، همايش و سخنراني در خصوص توسعه فرهنگ فناوري اطلاعات و توسعه شهرهاي الكترونيكي، مدارس مجازي و هوشمند و ساير كاربردهاي فناوري اطلاعات ارائه كرده است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3352.html )