عنوان خبر:مرگ چهار مادر باردار در گلستان در سال 89
چهارشنبه 24 فروردين 1390 - 23:05:51


رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت:
سال گذشته تنها چهار مورد مرگ مادران باردار در استان گزارش شده است.


به گزارش خبرنگار پیام گلستان شهریار سمنانی در گفتگو با خبرگزاری مهر، با اشاره به شاخص های عمومی و اختصاصی سلامت در گلستان گفت: طبق شاخصه های سلامتی که بر مبنای مرگ و میر مادران باردار، نوزادان، درصد پوشش واکسیناسیون، مرگ کودکان زیر 1و5 سال و ... را شامل می شود و از سطح ملی جلوتر هستیم.

وی میزان مرگ ومیر نوزادان روستایی گلستان را در سال گذشته در استان 10.7 کودک در هزار، در کودکان زیر یک سال، 14 در هزار و در کودکان زیر 5 سال 18 در هزار عنوان کرد.

سمنانی با اشاره به یارانه دولت در بخش دارو و درمان گفت: منابعی که هر سال دولت برای تامین هزینه های دارویی بیماران صعب العلاج نظیر، سرطان و ام اس در نظر می گیرد جوابگوی نیازها نیست چون این منابع 100 درصد تخصیص پیدا نمی کند.

وی افزود: در سال جاری با توجه به قانون هدفمندی یارانه ها قطعا تعرفه داروها بویژه داروهای بیماری های خاص افزایش پیدا می کند و اگر وزارت بهداشت نتواند تامین اعتبار کافی دراین بخش کند، بیماران با مشکلات فراوانی روبرو می شوند.
سمنانی خاطر نشان کرد: اعتبار یک میلیارد و 800 میلیون تومان در سال 89 برای تامین دارو و ملزومات بیماران صعب العلاج در نظر گرفته شده بود، در حالی که نیاز بیماران صعب العلاج در زمینه تهیه دارو و ملزومات آن در سال جاری 4 برابر این رقم است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: یکی از مهمترین برنامه های ما در سال 90 این است که بتوانیم برای بیمارانی که توسط مددکار تایید می شوند و نمی توانند داروهای مورد نیاز شیمی درمانی را تهیه کنند، به شرط تامین منابع، تا 30 درصد هزینه داروهایشان را پرداخت کنیم.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3353.html )