عنوان خبر:گرد و غبار مهمان گلستان/ هواشناسی: وضعیت طبیعی است!
چهارشنبه 24 فروردين 1390 - 23:14:25


امروز همزمان با مناطق مختلف کشور، هوای پاک و صاف برخی مناطق استان گلستان در کرانه دریای خزر نیز با گرد و غبار عجین شده است.


به گزارش خبرنگار پیام گلستان به نقل از خبرگزاری مهر، اکنون ذرات گرد وغبار در برخی مناطق شمالی و شهر گرگان ملموس بوده و شهروندان نگران آن هستند که این گردوغبار با ریزگردهای عربی در ارتباط باشد.

این نگرانی شهروندان در حالیست که به تاکید کارشناسان هواشناسی، این وضعیت هوا امری طبیعی است و از شاخص های هوای استان به شمار می آید.
گلستان همجوار با غبارآلودترین صحرای جهان
کارشناس اداره هواشناسی گلستان افزود: صحرای قره بوم ترکمنستان از مراکز تولید غبار در جهان است که در جوار استان گلستان واقع شده است.
محمد قلی پور اظهار داشت: این صحرا موجب می شود تا برخی اوقات گرد و غباری که در آن بلند می شود در استان گلستان نیز قابل رویت باشد.
وی خاطرنشان کرد: این گرد و غبار بیشتر در ایام پاییز و تابستان در استان گلستان مشاهده می شود و ورود هر گونه  گرد و غبار در حال حاضر تکذیب می شود.
قلی پور یادآورشد: در حال حاضر گزارشی از گرد و غبار و ریزگردها در استان ارائه نشده است.
بر اساس پیش بینی هواشناسی گلستان، وضعیت کنونی هوای استان، نیمه ابری تا ابری، گاهی همراه با رگبار و رعد و برق، وزش باد و در برخی نقاط مه آلود است.
حداقل دمای هوای در گرگان 11 و حداکثر دما نیز 27 درجه سانتیگراد، در گنبد به ترتیب 12 و 27، کلاله، 13 و 25، مراوه تپه، 17 و 25، علی آباد 13 و 24 و بندرترکمن، 14 و 25 گزارش شده است.
همچنین دمای هوای روز پنجشنبه گلستان، نیمه ابری تا ابری، گاهی همراه با بارندگی، وزش باد و از اواخر وقت کاهش ابر و پدیده گزارش شده است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3358.html )