عنوان خبر:حجت‌الاسلام پناهیان در جمع دانشجویان دانشگاه تهران پيشنهاد كرد؛ اختصاص بخشي از وقت روزانه براي كمك به مردم منطقه با اينترنت
چهارشنبه 24 فروردين 1390 - 23:19:22


حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با حضور در مسجد دانشگاه تهران با يادآوري تحولات اخیر منطقه و مظلومیت‌های مسلمانان بحرین و سایر کشورها، در مورد وظیفه‌ي ما در قبال این تحولات و مظلومیت‌ها، سخنان مهمی ایراد کرد.



به گزارش خبرنگار پیام گلستان به نقل از رجانیوز، در ادامه مهم‌ترين مطالب مطرح شده را می‌خوانید:

وظیفه‌ي ما در قبال مشاهده‌ي مظلومیت مردم بحرین چیست؟

مظلوميت مردم بحرين و عموماً مظلوميت مسلمانان در برخورد با دست نشانده‌هاي استكبار و حكام ستمگر منطقه، امر واضحی است که بر کسی پوشیده نیست. ولي آنچه که مهم است و سؤالی که برای بسیاری از جوانان ایجاد شده است اینست که؛ « وظیفه‌ي ما در قبال این ظلم‌ها چیست و ما نسبت به اين مظلوميت‌ها و در دفاع از اين مردم ستم‌دیده چه بايد بكنيم؟»

طبیعی است كه اگر كسي در مواجهه با اين ظلم فاحشي كه در مقابل دیدگان ما صورت مي‌گيرد، خونش به‌جوش و خروش در نيايد او دیگر از انسانيت خارج شده است. كدام انسان غيرتمند، متعهد و با وجداني است كه بتواند به چنين وضعيتي رضایت بدهد. اما كاري كه ما مي‌توانيم انجام بدهيم و انجام نمي‌دهيم چیست؟

پیام‌رسانی و روشنگری از طریق فضای اینترنت باید به یک نهضت فراگیر تبدیل شود

كارهاي زيادي هست كه نمي‌توانيم انجام بدهيم. اما كاري كه ما مي‌توانيم انجام بدهيم و باید به‌عنوان يك نهضت فراگير در آید اين است كه: «امروز شاه‌راهی به نام اینترنت در مقابل ما گشوده است که از طریق آن می‌توانیم با اطلاع رسانی و روشنگری، پیام‌های مفید و مناسبی را به سمع و نظر مردم مظلوم منطقه اعم از مصر، تونس، لیبی، بحرین و حتی مظلومین اروپایی و آمریکایی برسانیم.»

این راه در مقابل تک تک ما باز است. همانطور که حضرت امام در دوران تبعید و دوری از وطن، از طریق بیانیه‌ها و اطلاعیه‌های مختلف راه را به مردم ایران نشان می‌داد و موجب قوت قلب و بالابردن بصیرت مردم می‌شد، امروز هر یک از ما می‌توانیم از این طریق به مردم مظلوم و مسلمان منطقه کمک کنیم.

شما خیلی راحت مي‌توانيد از طریق فضای اینترنت به مردم مصر و تونس و جاهاي ديگر بگويد كه چگونه مي‌شود که يك انقلاب به ثمر مي‌رسد و چه‌ عواملی سبب مي‌شود يك انقلاب دزديده ‌شود یا به نتیجه‌ي لازم نرسد. شما مي‌توانيد به آنها بگوييد كه تنها به کمک «عنصر ولايت» است که می‌توان تمامی دسیسه‌های دشمنان را خنثی کرد. شما مي‌توانيد حقايق بسيار زيادي را به مردم خاورمیانه و حتی اروپا و آمریکا منتقل نمایید. وجدان بشریت در همه جا وجود دارد و فطرت‌های بیدار هنوز در همه جا هستند.

وظیفه‌ي همه‌ي ما روشنگری است

وظیفه‌ي تك تك ما اینست كه پيام بفرستيم براي مردم بحرين و سایر کشورها و آنها را تهییج کنیم و با ذکر وعده‌های الهی به آنها دل‌گرمی بدهیم که: « مقاومت كنيد، هيچ قطره‌ي خوني بي‌اثر نخواهد بود.» و اين را خدا فرموده‌ است: « وَ الَّذينَ قُتِلُوا في‏ سَبيلِ اللَّهِ فَلَنْ يُضِلَّ أَعْمالَهُمْ» (سوره محمد/4) كساني كه در راه خدا به قتل مي‌رسند اثر اعمال آنها تباه نخواهد شد.

من تصور مي‌كنم وظیفه‌ي ما اینست كه بخشي از وقتمان را در هر روز به این امر مهم اختصاص دهیم. از درس و خواب و خوراك و كارمان بزنيم و به کار پيام رساني‌ بپردازیم و از این طریق به آنها انرژي بدهيم. من حتی دیده‌ام کسانی را که از طریق اینترنت شیعه شده‌اند. چند سال قبل از این چند جوان اردنی را در مراسم حج دیدم که در آن فضای خفقان، از طریق اینترنت به جمع شیعیان پیوسته بودند.

تمام انسان‌های باوجدان عالم باید بيدار شوند و نسبت به اين مظلوميت‌ها عکس العمل نشان دهند. دانشگاهيان و دانشمندان و اهل رسانه در عالم نسبت به اين ظلم فاحش مسئولند و بايد روشنگری کنند.

مظلومیت مردم منطقه، حق را به‌خوبی آشکار کرده‌است/ بحرین عالی‌ترین فرصت برای فراهم کردن مقدمات ظهور

اگر مظلوميت فلسفه‌اي داشته باشد «بيان حق» است، وگرنه خداوند متعال به هيچ وجه راضي نمي‌شود مؤمنين و خوبان، مظلوم واقع بشوند. اگر اباعبداله الحسين (ع) مظلوم واقع مي‌شود براي اين است كه حقانيت يك امری به اثبات برسد.

مظلومیت مردم بحرین و سایر کشورها، بهتر و گویاتر از هر چیز دیگری حق را بیان می‌کند. حرف‌هايي كه تا قبل از این در جهان نمي‌شد مطرح کرد و اگر مطرح می‌کردیم به تندروی محکوم می‌شدیم و مورد تمسخر قرار می‌گرفتیم، امروز با مشاهده‌ي این مظلومیتِ آشکار به خوبی قابل درک است.

می‌توان گفت اين عالي‌ترين فرصتي است كه مي‌شود حقانيت حركت اسلامي را در جهان ثابت كرد، اين عالي‌ترين فرصت است كه در كنار مظلوميت‌ها می‌توان مقدمات ظهور حضرت (عج) را فراهم كرد. همين قصه‌ي بحرين كافي است براي اينكه جريان استقلال ايالت‌هاي امريكا و فروپاشي اين امپراطوري پوشالي تحقيق پيدا كند.

قدرت ظالمان، پوشالی است و باطل اساساً نابودشدنی است

هيمنه‌ي دولت‌هاي اروپايي و هيمنه‌ي دولت آل سعود بسيار ضعيفتر و سستر از آنست که تصور می‌کنید. اينها خانه‌هايشان خانه‌هاي عنكبوتي است.«وَ إِنَّ أَوْهَنَ الْبُيُوتِ لَبَيْتُ الْعَنْكَبُوت»(سوره عنکبوت/41) چه کسی هيمنه‌ي اسرائيل را در هم شكست؟ تنها چند هزار جوان مؤمن لبنانی این کار را کردند. همه‌ي شما شاهد اين ماجرا بوديد. تا چند سال پيش از آن چه كسي مي‌توانست تصور كند دولت اسرائيل شكست پذير است؟

قدرت هيئت حاكمه‌ي پوشالي امريكا دروغ است. تصور می‌کنید اینها چه قدرتي دارند؟ اسلحه‌اش را مي‌بيني باور نكن، تجهيزات و رسانه‌‌هایش را مي‌بيني باور نكن، فيلم‌ها و تبليغات مسمومش را مي‌بيني باور نكن. اين نص صريح آيه قرآن است: «جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ إِنَّ الْباطِلَ كانَ زَهُوقاً» حق آمد و باطل را نابود كرد كه باطل خود بى‏آبرو و لايق محو و نابودى ابدى است(سوره اسراء/81) زَهَقَ يعني درجا نابود شد، یعنی وقتی حق بيايد باطل در جا نابود مي‌شود.

ما مفهوم اين آيه‌ي شریف قرآن را بعد از ظهور آقا امام زمان(عج) به‌خوبی درک خواهیم کرد. ولی يك مرد دلير بزرگ اين آيه را باورداشت و آن حضرت امام (ره) بود.

اگر سکوت کنیم و فعالیتی نکنیم، مانند دانشگاه‌ها غربی ننگ‌آلوده شده و در جنایات آل سعود سهیم خواهیم بود
امام صادق (ع) در روايت شريفي فرمودند؛ «آنهايي كه فكر مي‌كنند، مهدي (عج) مي‌آيد و با حالتی معجزه‌گونه همه‌ي امور و شرایط و مقدمات برای او فراهم می‌شوم و دنيا را مي‌گيرد اشتباه می‌کنند»(قُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ ع: إِنَّهُمْ يَقُولُونَ إِنَّ الْمَهْدِيَّ لَوْ قَامَ، لَاسْتَقَامَتْ لَهُ الْأُمُورُ عَفْواً وَ لَا يُهَرِيقُ مِحْجَمَةَ دَمٍ. فَقَالَ ع: كَلَّا وَ الَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ لَوِ اسْتَقَامَتْ لِأَحَدٍ عَفْواً لَاسْتَقَامَتْ لِرَسُولِ اللَّهِ ص حِينَ أُدْمِيَتْ رَبَاعِيَتُهُ وَ شُجَّ فِي وَجْهِهِ/غیبت نعمانی/284) البته ایشان جنگ خواهد کرد این طبيعي است ولی اين جنگ يك مقدماتي دارد. مقدماتش فقط اين نيست كه در يك نقطه‌‌اي «جمهوري اسلامي» تشكيل شود، بلکه اين جمهوري اسلامي بايد زمينه‌ي بين اللملي ایجاد کند. یعنی فضا را باید به‌خوبی فراهم کرد و مردم دنیا باید بیدار شوند. درست است که ما سرچشمه‌ي این انقلاب‌ها هستیم ولی این سرچشمه را باید خروشان‌تر کنیم.

دانشگاه‌هاي كشورهاي غربي با سكوت خود در قبال این مسائل، براي خودشان ننگ مي‌خرند و اگر ما هم فعالیت و حركتی نكنيم به اين ننگ آلوده خواهيم شد. واقعا بايد جهان بشريت را نجات داد و بیدار کرد.

مردم اروپا كه در مقابل ظلم‌هاي دولت مردانشان ساكت هستند به همان مقدار مقصرند كه سربازان سفاك آل سعود مقصر هستند. اینها در خط مقدم به جنایت مشغولند و حتي نواميس مؤمنان را مورد تهديد قرار مي‌دهند و آنها نیز با سکوت خود، به نوعی در این جنایات سهیم هستند.

اين راهي است كه شروع شده و هيچ امكان بازگشتي هم ندارد، هيچ كس نمي‌تواند عقب نشيني بكند، در آستانه ظهور تك تك انسان‌ها مسئولند. اگر روز قيامت خداوند از ما سؤال کند؛ «پيدا كردن يك مخاطب در هر نقطه‌ي عالم براي تو چقدر زحمت داشت، كه در كنار خانواده‌ي خودت در آسایش کامل، آرميده بودي و آن مؤمنين در ترس و شكنجه ومحروميت‌هاي فراوان منتظر كمك تو بودند، و تو كاري نكردي و به زندگي خودت پرداختي؟» آیا پاسخی خواهیم داشت؟

سفارش اميرالمومنين(ع) به امام حسن (ع) و امام حسين (ع) در لحظات آخر حيات مقدسشان این بود: "كُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً" (نهج البلاغه) "سفارش‌تان مي‌كنم؛ خصم ظالم باشيد و كمك مظلوم"

ما امروز قومي هستيم كه فراغت و فرصت داريم و می‌توانیم مظلومان عالم را دفاع كنيم. اگر به شما اجازه مي‌دادند برويد در خيابانهاي بحرين از مردم بحرين بدون اسلحه دفاع كنيد، بي‌شك بسياري از شما حركت مي‌رفتيد، ولي به شما عرض كنم "اين روشنگري اثرش بيشتر از اين است كه كنار مردم بحرين حضور فيزيكي داشته باشيد و بخواهيد از جان آنها دفاع بكنيد."




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3361.html )