عنوان خبر:بهره‌برداري از بيمارستان 200 تختخوابي گرگان در هفته دولت
چهارشنبه 24 فروردين 1390 - 23:21:00


استاندار گلستان گفت:
بيمارستان 200 تختخوابي گرگان در هفته دولت 1390 به بهره‌برداري مي‌رسد.



به گزارش خبرنگار پیام گلستان به نقل از خبرگزاري فارس ، جواد قناعت ظهر امروز در مراسم تجليل از خادمان عرصه سلامت در گرگان اظهار داشت: خوددرماني از معضلات بخش بهداشت و درمان است كه هم اكنون به عنوان يك تهديد جدي جهاني تبديل شده است.
وي با بيان اينكه ايران جزو 20 كشور دنيا از لحاظ مصرف خودسرانه دارو است، تصريح كرد: ايران در حال حاضر در سطح آسيا نيز بعد از كشور پهناور چين رتبه دوم مصرف خودسرانه دارو را دارد كه زنگ خطر جدي براي سلامت جامعه است.
استاندار گلستان گفت: با وجود پيشرفت‌هاي بزرگي كه نظام مقدس جمهوري اسلامي در عرصه علمي در سطح بين‌المللي كسب كرده است ولي متاسفانه در بحث رفتاري به علت عدم تعريف درست از منابع با مشكل مواجه هستيم.
قناعت با بيان آمار از مصرف خودسرانه دارو افزود: داروهاي تزريقي بالاترين رتبه را در ميان داروهايي كه خودسرانه مصرف مي‌شوند را دارد.
وي ادامه داد: سرانه مصرف داروي تزريقي چهار برابر كشورهاي در حال توسعه است.
استاندار گلستان گفت: 10 تا 15 درصد داروهايي كه در كشور مصرف مي‌شود بدون نسخه پزشك بوده و بين 10 تا 20 درصد بيماراني كه در بيمارستان‌ها بستري مي‌شوند ناشي از عوارض مصرف خودسرانه دارو هستند .
قناعت با اشاره به نقش فرهنگ‌سازي در ارتقاي سلامت جامعه خاطرنشان كرد: رسانه‌ها خصوصا رسانه ملي مي‌توانند با اطلاع‌رساني دقيق و شفاف مردم را از خطرات مصرف بيش از اندازه دارو مطلع كنند.
وي با بيان اينكه وضعيت گلستان از نظر مصرف خودسرانه دارو مناسب نيست، گفت: از صدا و سيما و دانشگاه علوم پزشكي انتظار مي‌رود كه در حوزه فرهنگي بخش سلامت كارهاي بيشتري انجام داده و آگاهي‌هاي لازم را به مردم ارائه دهند .
استاندار گلستان همچنين با اشاره به اقدامات دولت احمدي‌نژاد به رشد و ارتقاي شاخص‌هاي سلامت جامعه در اين استان افزود: بيمارستان 200 تختخوابي شهرستان گرگان يكي از آرزوهاي اين شهرستان در هفته دولت 1390 به بهره‌برداري مي‌رسد.
قناعت خاطرنشان كرد: با پيگيري‌هاي جدي استانداري و نمايندگان استان تاكنون سه بار وزير مسكن و شهرسازي از اين بيمارستان بازديد كرده است.
وي با اشاره به ايجاد 186 خانه بهداشت در سطح روستاي استان گلستان گفت: در هفته دولت 1389، 50 خانه بهداشت از اين تعداد مورد بهره‌برداري قرار گرفت كه 136 واحد ديگر آن در هفته دولت 1390 بهره‌برداري مي‌رسد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3362.html )