عنوان خبر:سرپرست خبرگزاري فارس در گلستان تجليل شد
پنجشنبه 25 فروردين 1390 - 22:17:34


از سرپرست خبرگزاري فارس در گلستان به عنوان رسانه برتر حوزه سلامت تجليل شد.



به گزارش خبرنگار پیام گلستان به نقل از خبرگزاري فارس ، اين مراسم با حضور جواد قناعت استاندار گلستان و مديران دستگاه‌هاي اجرايي استان به منظور تجليل از خادمان حوزه سلامت برگزار شد.
در اين مراسم رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني گلستان با اشاره به شعار روز جهاني بهداشت كه مقاومت به داروهاي ضد ميكروبي، يك تهديد جهاني نامگذاري شده، گفت: 70 سال پيش بيماري‌هاي عفوني تهديدكننده زندگي بشر بود و با توليد داروهاي آنتي‌بيوتيك اين بيماري‌ها كنترل شد، اما بر اثر مصرف نادرست و بي‌رويه اين داروها، اكنون اين سلاح در حال از دست دادن برندگي خود و در حال كند شدن است.
شهريار سمناني ابراز داشت: استفاده بي‌رويه از داروها موجب شده تا بسياري از بيماري‌هايي كه با مصرف آنتي‌بيوتيك‌ها قابل كنترل و درمان بود، به اين داروها مقاومت درمان پيدا كرده و اكنون به راحتي قابل درمان نباشند.
وي همچنين با بيان اينكه بيماري‌هاي عفوني مرز نمي‌شناسد و به راحتي قابل سرايت است، خواستار توجه به بحث پيشگيري از بيماري‌ها شد.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني گلستان از بيماري‌هاي قلب و عروق، سوانح و حوادث و سرطان‌ها به عنوان سه عامل اصلي و شايع مرگ و مير در استان ياد كرد و يادآور شد: در راستاي مداخله براي كاهش اين عوامل و مرگ و مير ناشي از آن، اقدامات پيشگيرانه در دست اجراست.
سمناني اضافه كرد: عواملي نظير فشار خون بالا، ديابت و دخانيات از عوامل شيوع بيماري‌هاي قلبي و عروقي در استان شناخته شده‌اند كه اقدامات پيشگيرانه‌اي از طريق شبكه بهداشت و درمان و كاهش ريزفاكتورها صورت گرفته است.
در پايان مراسم از عليرضا جمشيدي معاون سياسي امنيتي استانداري گلستان، قدرت‌الله عابدي مدير كل دفتر برنامه و بودجه استانداري گلستان، غلامرضا رجايي سرپرست خبرگزاري فارس در گلستان، مهدي قرباني‌ثميني مدير كل پزشكي قانوني استان، حسين حسن‌پور مدير كل تعزيرات حكومتي استان، رمضان مصدقي معاون مدير راه‌ و ترابري استان، حسين ايرواني مدير كل بهزستي و محمد اشعاري معاون دانشگاه علوم پزشكي به عنوان خادمان حوزه سلامت تجليل شد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3369.html )