عنوان خبر:تعيين كنندگان وقت در خصوص ظهور امام زمان (عج)، كذاب هستند
پنجشنبه 25 فروردين 1390 - 22:17:50


نماينده ولي فقيه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت:
به فرموده امام صادق (ع)كساني كه براي ظهور امام زمان (عج) وقت تعيين مي كنند، كذاب هستند.



به گزارش خبرنگار پیام گلستان به نقل از ايرنا، آيت اله 'سيدكاظم نورمفيدي' روز پنجشنبه در جمع دانش آموزان دختر دبيرستان چراغعلي گرگان افزود: ما بايد تابع امام صادق (ع) و ساير ائمه باشيم و ببينيم كه آنان در اين خصوص چه مطالبي را بيان داشته اند.
به گفته وي، به بيان امام صادق (ع)، هيچ كس جز خداوند متعال حق ندارد براي ظهور امام زمان (عج) وقت تعيين نمايد.
وي با اشاره به توزيع گسترده سي دي 'ظهور نزديك است'، تصريح كرد: بارها گفته ام و باز هم مي گويم كه اين حرف ها مزخرف است و مراجع بزرگ دنياي اسلام از جمله آيت اله سيستاني، آيت اله مكارم شيرازي، آيت اله صافي و ساير مراجع آن را تكذيب كرده اند.
وي با بيان اين كه اين حرف هايي كه مي زنم، بعضي وقت ها براي من گران تمام مي شود، گفت: به چند دليل، اعلام مي كنم كه اين سي دي كذب است كه اشاره شد كه امام صادق (ع) در خصوص افرادي كه براي ظهور امام زمان (عج) وقت تعيين مي كنند، آنان را كذاب ناميده اند.
نماينده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبري در ادامه گفت: به فرموده امام صادق (ع)، كساني كه در ظهور حضرت ولي عصر (عج) عجله دارند، در هلاكت هستند و اعتقاد خود را از دست مي دهند و كساني كه مطيع امر خدا هستند، نجات پيدا مي كنند.
آيت اله نورمفيدي با اشاره به روايات و مسئله علائم ظهور در اين سي دي گفت: اين ها دروغي بيش نيست و در برخي روايات جعل صورت گرفته كه به تعبير علامه مطهري اين ها 'جعل بني عباس' است.
وي افزود: بر فرض محال، اگر اين روايات هم درست باشد، تعيين مصداق درست نيست، زيرا اگر اين امر براساس اين روايات انجام شود، مردم به اصل موضوع و امام زمان (ع) بي اعتقاد مي شوند.
وي خاطرنشان كرد: كساني كه اين كارها را مي كنند و هر چند وقت يك بار حرفي در خصوص ظهور مي زنند (مانند آن موضوعي كه اگر در عراق سه 'عبد' پشت هم بيايند، ايشان ظهور مي كنند) باعث خواهد شد تا مردم بي اعتماد شوند و در واقع اين كارها، دكاني براي كسب و درآمد است و اين افراد كه اين كارها را انجام مي دهند، ملحد هستند.
نماينده ولي فقيه در گلستان يادآور شد: اين ها بدبختي برخي افراد است كه اين مسائل را باور مي كنند و از دين منحرف مي شوند و اگر اين افراد به حرف امام زمان (ع) مبني بر اين كه هر كس ادعا كند كه مرا ديده دروغ مي گويد، گوش مي دادند، بهائيت درست نمي شد.
وي تاكيد كرد: انسان اگر معرف انساني و خداشناسي نداشته باشد، دچار بي آگاهي و جهل مي شود و اين ها خود دشمن انسان است.
آيت اله نورمفيدي در خصوص سوالي مبني بر داشتن دوست پسر براي دختران گفت: اين مساله اصلا درست نيست و داشتن دوست پسر اصلا وجود ندارد، اما از سويي حضور زن در كارهاي دولتي در كنار مردان و حضور آنان در مسائل علمي و مذاكره هاي علمي عيبي ندارد.
وي در خصوص شرايط معقول و ايده آل براي ازدواج يك دختر گفت: مردي را كه مي خواهيد با او ازدواج كنيد، بايد داراي اصالت خانوادگي و با اخلاق باشد و ديانت داشته باشد.
وي يادآور شد: فرد مورد نظر بايد متدين، خداشناس و خداپرست باشد، اما نبايد خشك باشد كه باعث فرار از دين شود كه بر روي ديوار نمازخانه مدرسه نوشته شده بود (هر كس نماز را ترك كند، كافر است) يكي از همين مسائل است، زيرا اين موضوع اصلا درست نيست، بلكه كسي كه نماز را ترك كند و آن را قبول نداشته باشد، كافر است.
امام جمعه گرگان در خصوص سوالي مبني بر پخش موسيقي از بلندگوي مساجد گفت: من با پخش هر نوع موسيقي از بلندگوهاي مساجد مخالفم، اما گوش دادن به موسيقي سنتي و موسيقي كه لهوي نباشد آن هم بيرون از مسجد، عيبي ندارد.
آيت اله نورمفيدي در پاسخ به سوالي مبني بر سخت گيري والدين در كنترل فرزندان گفت: يكي از علل فرار فرزندان به ويژه دختران، همين سخت گيري هاست، اما معتقدم بايد نظارت بر فرزندان نه سخت گيرانه و نه ساده باشد، بلكه محدوده نظارت تعريف شده و مشخص باشد.
وي در زمينه حجاب بانوان گفت: سخت گيري در مسائل ديني، آثار سوئي به همراه دارد، ضمن آن كه چادر از حجاب هاي خوب است و بهتر است در اين زمينه به كتاب مساله حجاب شهيد مطهري نيز مراجعه شود، اما آن حجاب طالباني و افغاني كه كيسه اي با چند سوراخ بر سر زنان مي كنند و اين حجابي كه امروز خيلي جاها مشاهده مي شود كه تنها پارچه اي بر روي سر مي اندازند، مورد قبول نيست.
وي همچنين در خصوص نگاه كلي اسلام به حجاب گفت: از نگاه اسلام، حجاب هم مي تواند اجباري باشد و هم مي تواند نباشد، اما آثار و بركات داشتنش بهتر و بيشتر از نداشتنش است.
وي در خصوص آرايش دختران گفت: هر چيز طبيعي اش خوب است و براي دختران آرايش هيچ معنا و مفهومي ندارد، اما اگر زن مي خواهد آرايش كند، بهتر است براي شوهر باشد و يا در مجالس زنانه باشد، اما باز هم در اين خصوص، به نظر مردان و همسران، زن بدون آرايش و به صورت طبيعي بهتر است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3372.html )