عنوان خبر:سرانه مصرف آبزیان در گلستان 14 درصد رشد یافت
پنجشنبه 25 فروردين 1390 - 22:18:17


مدیرکل شیلات گلستان گفت:
بر اساس آمارهای موجود، سرانه مصرف آبزیان در استان در سال 89 ، به میزان 7.23 کیلوگرم اعلام شده که در مقایسه با سال گذشته رشدی 14 درصدی داشته است.


به گزارش خبرنگار پیام گلستان به نقل از خبرگزاری مهر، علی اکبر پاسندی بعد از ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه سلامت گرگان افزود: تحقیقات نشان می دهد مصرف ماهی به عنوان یکی ازچهار منبع پروتئین حیوانی و سالم ترین غذا برای انسان، امروزه توانسته با استقبال فراوان مردم مواجه شود و جایگاه ویژه ای در سبد مصرف خانوارها به وجود آورد.

وی اظهار داشت: با مصرف ماهی، اسیدهای چرب ضروری تولید می شود که موجب جلوگیری از لخته شدن و چسبیدن پلاکت های خونی به سطح داخلی عروق و  بروز سکته های قلبی می شود.
پاسندی عنوان کرد: همچنین مصرف ماهی سبب کاهش کلسترول و تری گلیسرید خون و جلوگیری از بروز برخی سرطان ها شده و از آنجایی که دارای خواص ضد التهابی بوده موجب درمان التهاب ، کاهش سردردهای میگرنی و کاهش دردهای عضلانی نیز می شود .
وی افزود: مصرف ماهی و روغن آن از آنجایی که قند خون را افزایش نمی دهد برای بیماران دیابتی مفید است و سبب افزایش ظرفیت ذهنی می شود و اثرات سودمندی در پیشگیری از آلزایمر و تخفیف علائم آن دارد؛ به طوری که موجب بهبود اشتها، خواب راحت و کمک به ترمیم حافظه کوتاه مدت در بیماران مبتلا به آلزایمر می شود.


به گزارش مهر، نمایشگاه های شیلات با هدف اشاعه و آموزش فرهنگ استفاده از آبزیان در برنامه غذایی شهروندان راه اندازی و اجرا شده است تا آنها با یادگیری غذاهایی که با محصولات آبزی پروری تهیه می شود و گنجاندن آنها در سبد مصرف خانوار، به سلامت غذایی خود و خانواده، توجه جدی تری نشان دهند.
این نمایشگاه ها در شهرها گرگان، انبار الوم، آق قلا و بندرگز برپا شد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3378.html )