این درحالیست که تا این مرحله از اجرای این طرح، دو نوبته بودن برخی مدارس و اضافه شدن ساعات درسی و تغییر این ساعات مشکلاتی را برای مدارس و خانواده ها ایجاد کرده است.
موافقان اجرای این طرح، همچنان به افزایش جذابیت تدریس برای معلمان ابتدایی بعد از اجرای این طرح تاکید دارند.
خانم حسینی از معلمان مقطع ابتدایی شهر گرگان که سابقه ای 15 ساله در امر تدریس دارد در خصوص این طرح گفت: اجرای این طرح شاید در نیمه اول سال تحصیلی مفید فایده باشد اما خصوصا بعد از تعطیلات نوروزی خستگی و آزردگی دانش آموزان را به دنبال دارد.
وی افزود: شش زنگ 45 دقیقه ای همراه با زنگ های تفریحی که کوتاه شده است، باعث خستگی دانش آموزان شده و بازده تحصیلی آنان را به شدت کاهش می دهد.
وی اظهار داشت: دانش آموزان در ساعات آخر دیگر کششی برای فراگیری درس ندارند و تنها در بهترین حالت می توانند به حل مسائل محدود و مطالب آسانتر بپردازند.
این معلم مقطع ابتدایی اظهار داشت: این طرح خصوصا برای خانواده هایی که والدین شاغل دارند پیامدهای منفی به دنبال دارد.
حسینی خاطرنشان کرد: این طرح در اواسط سال تحصیلی اجراشد و خانواده ها بر اساس آن برنامه ریزی نکرده بودند.
وی افزود: گویا این طرح بر مبنای کارشناسی طراحی نشده و تنها برخی پایتخت نشینان می توانند از آن به علت تعطیلی پنجشنبه ها در تهران بهره مند شوند.
فرهادی یکی دیگر از معلمان مقطع ابتدایی پسرانه شهر گرگان با اشاره به اجرای این طرح گفت: از آنجاییکه اغلب دانش آموزان ما فقط درس را در مدرسه می خوانند وخانواده ها نیز به علت مشغله وقت زیادی به فرزندان خود اختصاص نمی دهند، تعطیلی مدارس ابتدایی در روزهای پنجشنبه بیشتر باعث افت تحصیلی وسر درگمی دانش آموزان می شود.
وی افزود: اکثر خانواده ها برنامه ای برای پرکردن اوقات فراغت فرزندان خود در این روز تعطیل ندارند و تفریح و بازی ثمره اصلی تعطیلی پنجشنبه هاست.
دوری از کانون گرم خانواده بویژه برای دانش آموزان پایه اول و دوم ابتدایی، طولانی شدن ساعت کلاسها، مشکلات در زمینه تغذیه دانش آموزان از جمله مسائلی است که همزمان با تعطیلی مدارس در روز پنجشنبه و افزایش ساعت کلاسهای درس در روزهای دیگر برای دانش آموزان ایجاد می شود.