عنوان خبر:ایران "استاکس نت" را شکست داد
جمعه 26 فروردين 1390 - 23:52:51


یک روزنامه چاپ سرزمین های اشغالی در گزارشی با اشاره به آزمایش سانتریفیوژهای بسیار پیشرفته از سوی ایران نوشت: تهران توانسته با ویروس "استاکس نت" مقابله کرده و آن را شکست دهد.




به گزارش خبرنگار پیام گلستان به نقل از رجانیوز، "افرایم کام" محقق انستیتو مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در دانشگاه تل آویو روز گذشته به روزنامه جروزالم پست گفت: دانشمندان هسته ای ایران بدون اعتراض قدرت های غربی پیشرفت های قابل توجهی را درزمینه غنی سازی اورانیوم داشتند و در این راستا بسیار سریع حرکت کرده اند.

وی افزود: دشوار است که بگوییم دانشمندان ایرانی چه پیشرفت هایی را در زمینه هسته ای داشتند اما آنها بیش از یک سال است که به آزمایش سانتریفیوژهای بسیار پیشرفته پرداخته اند.

همچنین درحالیکه ادعاهایی درباره اختلال در برنامه هسته ای ایران با استفاده از ویروس کامپیوتری استاکس نت مطرح بود، افرایم کام گفت تهران توانسته خطر این ویروس را دفع کند و آن را شکست دهد.

افرایم کام در ادامه اذعان کرد: هیچ گونه تردیدی وجود ندارد که پیشرفت در برنامه هسته ای ایران حاصل شده و در ماههای گذشته مقامات آمریکایی و اروپایی اعتراضی به این فرآیند نداشتند و هیچ فشاری علیه این کشور وجود ندارد و اوضاع کنونی برای ایرانی ها مساعد است.

این گزارش در حالی منتشر می شود که واشنگتن پست نیز در گزارشی با اشاره به پیشرفت مداوم برنامه هسته ای ایران نوشت: این پیشرفتها نشان می دهد تهران آمادگی لازم برای تسریع در غنی سازی اورانیوم و دفع حملات سایبری را بدست آورده است.

واشنگتن پست در این گزارش نوشت: دانشمندان انرژی هسته ای ایران در سه روز اخیر از آزمایش موفقیت آمیز سانتریفیوژهای پیشرفته برای غنی سازی اورانیوم خبر دادند و این پیشرفت ها نشان می دهد که این کشور آمادگی لازم را برای تسریع در تولید غنی سازی اورانیوم را بدست آورده است.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3387.html )