عنوان خبر:ارتش ايران چهره اي راستين و شكست ناپذير و استوار در مرزها دارد
جمعه 26 فروردين 1390 - 23:52:58


مقام ارشد نظامي آجا در استانهاي گلستان، مازندران و خراسان شمالي و فرمانده لشگر 30 پياده گرگان گفت: ارتش ايران امروز، چهره اي راستين و شكست ناپذير و استوار در دفاع از مرزهاي گسترده كشور از خود نشان داده است.



به گزارش خبرنگار پیام گلستان به نقل از ايرنا، امير سرتيپ دوم ستاد 'منصور خمري' امروز پيش از خطبه هاي نماز عبادي سياسي گرگان افزود: ارتش جمهوري اسلامي ضمن تقويت خطوط مرزي غرب كشور و مقابله با اشرار، قاچاقچيان و استقرار امنيت در منطقه شرق كشور، كار پاكسازي هزاران كيلومتر ميادين مين و زمين هاي آلوده براي كشاورزان و عشاير مناطق مرزي را برعهده دارد.
به گفته وي، نقش ارتش در ايجاد امنيت براي انجام امور روزمره زندگي هموطنان و صيانت و دفاع از مرزها و تسريع روند رو به رشد آباداني و بازسازي كشور بسيار موثر است.
وي تصريح كرد: ارتش جمهوري اسلامي ايران در تمامي حوادث درنوك پيكان حملات ناجوانمردانه دشمنان قرار دراد.
وي ادامه داد: شجاعت و رشادت هاي بي نطير نيروي هوايي و خلبانان دلاور از حريم هوائي كشور بر كسي پوشيده نيست و آنان نيز در دستگيري گروهك معدوم ريگي كه با همكاري سربازان گمنام امام زمان (عج) صورت گرفت، نشانه تعهد، عشق و ايمان آنان به خدا، اسلام و ميهن اسلامي است.
فرمانده لشگر 30 گرگان در ادامه افزود: نقش هوانيروز در عمليات مرصاد و هشت سال دفاع مقدس با پشتيباني رزمي، تخليه مجروحين و تامين آماد بي نظير و كم نظير بوده است.
خمري گفت: بعد از جنگ در رزمايشات و مانورها و حوادث طبيعي و حوادث غيرمترقبه نيروي زميني ارتش هميشه يار و ياور مردم بوده است.
وي با اشاره به نيروي دريائي ارتش، اظهار داشت: نيروي دريائي همچون ساير نيروها به شكر خدا در آب هاي نيلگون خليج فارس در عرصه دفاع مقدس از كشور چون نگيني درخشان، مي درخشد.
وي يادآور شد: سفر ناوگروه جمهوري اسلامي از بندرعباس به سوي خليج عدن كه هدف آن تامين امنيت خطوط مواصلاتي دريائي، پيام صلح و دوستي و تحكيم روابط با كشورهها بوده است.
مقام ارشد آجا در استانهاي گلستان، مازندران و خراسان شمالي گفت: انتقال پرچم جمهوري اسلامي در فاصله هفت الي هشت هزار كيلومتر ار آبهاي خليج فارس به اهتزاز در آمد نشانه توانمندي، عزت و افتخار ملت شهيد پرور در سطوح مثبت است.
خمري افزود: 29 فروردين روز ارتش الهي، ارتش جندالله و جيش الرحمن است كه به دنبال به ثمر نشستن بزرگترين انقلاب مردمي قرن و پيوستن ارتش به صفوف متحد مردم انجاميد.
به گفته خمري، با وجود انقلابي بودن بدنه آن، متاسفانه در اولين روزهاي بعد از پيروزي انقلاب اسلامي از سوي برخي عناصر ضد انقلاب داخلي، شعار انحلال ارتش و ايجاد يك ارتش بي طبقه توحيدي زمزمه مي شد.
وي با اشاره به اين كه در چنين شرايطي، امام راحل با وسعت ديد و نظر پيامبرگونه و با تدبير تاريخي خود بر لزوم حفظ ارتش تاكيد داشتند، خاطرنشان كرد: با اين عمل روح تازه اي در كالبد ارتش به ويژه نيروي زميني دميده شد و به منظور تقويت جايگاه ارتش در سطح جامعه، 29 فروردين به عنوان روز ارتش به ثبت رسيد.
وي تصريح كرد: بعد از انقلاب عناصر ضد انقلاب به حمايت استكبار جهاني به سركردگي آمريكا، سعي در جلوگيري از رشد و بالندگي نهال نوپاي انقلاب داشتند، اما يگان هاي نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران، از پادگان ها خارج شدند و با استقرار در مناطق مختلف كشور از جمله كردستان، گنبد، خوزستان، آذربايجان و سيستان و بلوچستان و با قرار گرفتن در كنار مردم و سركوبي عناصر ضد انقلاب، تماميت ارضي كشور را حفظ و با انديشه شوم دشمنان ايران اسلامي مبني بر تجزيه ايران مقابله كردند.
خمري افزود: همه مردم دلاور مردي و قهرماني نيروي زميني ارتش را از ارتفاعات كردستان، ميمك و الله اكبر تا دشت هاي گرم خوزستان را مشاهده كرده اند و حضور سرنوشت ساز و موثر در طول هشت سال دفاع مقدس داشته است.
مقام ارشد نظامي آجا در استانهاي گلستان، مازندران و خراسان شمالي گفت: ارتش ما 239 عمليات آفندي، 71 عمليات پدافندي داشته و 48 هزار شهيد و 127 هزار جانباز و 25 هزار آزاده تقديم اين نظام و انقلاب كرده است.
وي در پايان گفت: نيروي زميني با فعاليت مستمر در مناطق مرزي و عمليات نقش ارزنده اي در جهت تماميت ارضي كشور با صدها رزمايش منطبق با شرايط نبردهاي حقيقي در رده هاي نيروهاي زميني، هوائي و دريائي در راستاي ارتقا آمادگي رزمي به منظور بالا بردن روحيه ملت شريف ايران و اصل بازدارندگي و نواميدي دشمنان را داشته است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3388.html )