عنوان خبر:کروبی فراركرد + گزارش تصويري از تجمع مردم و حفاظت ويژه از كروبي
شنبه 19 دي 1388 - 00:34:48


مهدي كروبي كه ساعاتی پس از ورود به قزوین با اعتراض شدید مردم این شهر مواجه شده بود، با کمک نیروهای ضد شورش توانست از محاصره مردم خشمگین قزوین که قصد برخورد جدی با او را داشتند، فرار کند.




به دنبال بالا گرفتن اختلافات در شاخه قزوین حزب اعتماد ملی بود که عصر روز گذشته کروبی و منتجب نیا راهی این شهر شدند. انتشار خبر سفر کروبی به قزوین با واکنش شدید مردم و اجتماع گسترده اقشار مختلف این شهر روبرو شد. مردم قزوین که نزدیک غروب از سفر کروبی به این شهر مطلع شده بودند، خود را به سرعت به محل اسکان کروبی رساندند و با شعارهای خود اعتراضشان را اعلام کردند.

نیروهای انتظامی و نیروهای ضد شورش از همان دقایق اولیه برای حفاظت از کروبی در محل حاضر شدند که درگیری هایی نیز بین مردم و نیروی انتظامی صورت گرفت. جمعیت چند هزار نفره ای که در اطراف محل اسکان کروبی(خانه یکی از نزدیکان ناصر قوامی نماینده اصلاح طلب مجلس ششم) جمع شده بودند، شعار می دادند: "شهر شهید رجایی جای منافقین نیست"، "کروبی بی سواد، آلت دست موساد"، "کروبی چادرت رو سرت کن، از شهر ما فرار کن!"، "مرگ بر موسوی"، "مرگ بر کروبی"، "مرگ بر خاتمی" و...

با زیاد شدن جمعیت خشمگین، پلیس ناگزیر درصدد خارج کردن کروبی از محل برآمد. نیروهای یگان ویژه بارها تلاش کردند تا مسیر خروج کروبی را باز کنند که چندین بار با شکست مواجه شدند. در نهایت با کنار زدن مردم راه را برای خروج ماشین حامل کروبی باز شد و خودروی سیاه رنگ حامل کروبی در میان سیل پرتاب تخم مرغ، گوجه فرنگی و سنگ با سرعت از میان جمعیت گریخت.

بعد از گریختن کروبی، مردم خشمگین سینه زنان و با فریاد "مرگ بر منافق"، "این همه لشگر آمده، به عشق رهبر آمده" و خواندن شعر کجایید ای شهیدان خدایی به سمت خانه سید ناصر قوامی نماينده دور ششم،که در فاصله کمی از محل اسکان کروبی قرار داشت حرکت کردند و در آنجا بار دیگر نسبت به سفر کروبی به شهر شهید رجایی اعتراض خود را اعلام کردند.

شعارهای "مرگ بر ضد ولایت فقیه"، "لعن علی عدوک یا حسین ، خاتمی و کروبی و میرحسین"، "منافق برو گم شو"، "احمق تر از کروبی عالم به خود ندیده"، "مرگ بر قوامی" و "کروبی حیا کن شهر ما را رها کن" بارها و بارها در فلکه جانبازان و اطراف محل اسکان کروبی تنین افکند.

پیش از این کروبی در نمایشگاه مطبوعات نیز با اعتراض شدید اهالی رسانه مواجه شده بود که ناچار به ترک نمایشگاه شد. اعتراض های مردمی در نمایشگاه به گونه ای بود که محافظان کروبی را وادار به تیراندازی هوایی کرد و محافظان مجبور شدند برای خارج کردن کروبی از نمایشگاه به روی مردم اسلحه بکشند. این چندمین باری است که کروبی با اعتراضات مردمی مواجه می شود.

گفتنی است چندی پیش شاخه قزوین حزب اعتماد ملی طی بیانیه ای به انتقاد از عملکرد کروبی پرداخته بود. در این بیانیه آمده بود:«با توجه به حوادث پس از انتخابات كه متأسفانه تجمعات آرام معترضان به نتايج انتخابات توسط عده‌اي فرصت‌طلب و منافق به اغتشاش و درگيري و همچنين كشته شدن تعدادي از هموطنان عزيز منجر شد، حزب اعتماد ملي منطقه قزوين با مخالفت و محكوم كردن اينگونه حركات مشكوك و طرح شعارهاي ساختارشكنانه و حركت‌هاي ديگري كه در حال برنامه‌ريزي و اجرا بوده و ماهيت آنها با ديدگاه‌هاي معترضان به انتخابات و آرمان‌هاي امام (ره) مغايرت اساسي دارد بر حركت در چارچوب نظام و حفظ اصول آن تأكيد مي‌كند.»

این بیانیه همچنین می افزود:«گروه‌هايي كه سال‌ها بود جسارت و شهامت حضور و فعاليت را در خود نمي‌ديدند متأسفانه فضاي پيش آمده را مغتنم شمرده و به كمك ايادي ضدانقلاب خود در تهران و برخي از نقاط كشور دست به اغتشاش و آشوب‌زده و حتي حرمت ايام تاسوعا و عاشوراي امام حسين (ع) را نيز نگه نداشته و بسيار وقيحانه رفتار كرده‌اند، اين افراد كساني هستند كه هيچ علاقه و وابستگي به طرفين چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا نداشته و براي رسيدن به اهداف شوم خود متأسفانه اين روزها به دروغ نام اصلاح‌طلب بر خود نهاده‌اند در صورتي كه در نخستين فرصت ضربه خود را به هر دو گروه مي‌زنند.»

اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی قزوین در بیانیه خود تصریح کرده بودند:«همراه با مردم انقلابي ايران عزيز، حزب اعتماد ملي منطقه قزوين ضمن محكوم كردن حركت‌هاي مذبوحانه‌اي كه اين روزها اصول انقلاب و جايگاه رهبري را نشانه گرفته‌اند، از شوراي مركز حزب به خصوص شخص دبيركل آن آقاي كروبي انتظار دارد كه به طور شفاف مرز خود را از اين افراد جدا كرده و شائبه به وجود آمده در ميان طرفداران حزب اعتماد ملي را برطرف كند و با صدور اطلاعيه‌اي در اين زمينه تكليف خود و دوستان هم حزبي را با عناصر آشوبگر و ساختارشكن مشخص فرمايد.»

در پايان اين بيانيه تأكيد شده بود:«در صورت عدم موضع‌گيري دبيركل محترم در اين زمينه٬ قطع يقين اعضاي شوراي مركزي حزب اعتماد ملي قزوين، در زمينه ادامه فعاليت حزب اعتماد ملي تصميم ديگري اتخاذ مي‌كنند.» به نظر می رسد اختلافات در میان اصلاح طلبان وارد فازهای تازه تری شده است.


حاشیه نگاری خبرنگار رجانیوز از اعتراضات مردمی:

در میان جمعیت حضور پیر و جوان، دانشجو و طلبه، زن و مرد به چشم می خورد. کسانی که خبر سفر کروبی به گوششان رسیده بود، خود را با عجله به محل رسانده بودند.

تجمع مردم از حدود ساعت 8 شروع شد و تا نیمه شب ادامه یافت. کروبی حدود ساعت 30/10 بود که مجبور به فرار شد.

پیرمردی با چند شانه تخم مرغ در میان جمعیت حاضر شده بود و ضمن توزیع تخم مرغ ها می گفت که این کار را برای امام حسین انجام می دهد.

در جریان خروج خودروی حامل کروبی از خانه، در اثر اصابت اشیاء مختلف خودرو آسیب دید.

شیشه های محل اسکان کروبی در اثر اصابت سنگ شکسته شد.

یکی از حاضران در تجمع که متوجه حاشیه نگاری خبرنگار ما شده بود، گفت بنویسید که اینجا خبری از ساندیس نیست!

اجتماع مردم خشمگین قزوین در حالی شکل گرفته بود که بسیاری از مردم هنوز از سفر کروبی مطلع نشده بودند. برخی هم که دیر به محل رسیدند.

برخی از افراد حاضر در تجمع معتقد بودند فرار کروبی صحنه سازی و از روی ترس بوده و او با توجه به حضور چشم گیر مردم حتی جرأت خروج از خانه را هم پیدا نکرده است.

جمعیت مردم آن قدر بود که حضور اندک سبزهایی که برای حمایت از کروبی حاضر شده بودند، راه به جایی نبرد و این افراد ناچار چون شیخ اصلاحات فرار را بر قرار ترجیح دادند.

با وجود فرار کروبی تجمع در مقابل خانه سید ناصر قوامی نماینده مجلس ششم ادامه یافت و با فرار کروبی خاتمه پیدا نکرد.

در طول تجمع مردم بیکار ننشستند و به دیوار نویسی بر روی دیوارهای محل اسکان کروبی و خانه ناصر قوامی مشغول شدند!

منبع : رجانيوز



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-34.html )