عنوان خبر:بهسازي ميادين شهر گرگان
چهارشنبه 7 مهر 1389 - 05:56:54


محسن احمدي معاون فني و عمران شهردار گرگان اظهار داشت: ميادين به دليل تراكم تردد و تلاقي چند مسير و معبر همواره مورد استفاده شهروندان قراردارد لذا توجه به معماري و زيبايي خاص، همراه با طرح هندسي در دستور كار شهرداري گرگان قرار دارد.



وي افزود: در همين راستا و به منظور تسهيل عبور و مرور و افزايش ايمني اين شهرداري در گام نخست، اقدام به بهسازي ميدان كريمي يكي از قديمي‌ترين ميادين شهر كرد.
احمدي گفت: طرح معماري اين ميدان در عين سادگي داراي طراحي خاص است كه ايجاد آب‌نماي مناسب زيبايي مضاعفي به آن خواهد بخشيد.
به گفته معاون فني و عمران شهرداري گرگان، اين پروژه بالغ بر 75 درصد پيشرفت فيزيكي داشته و اعتبار پيش‌بيني شده براي آن نيز حدود يك ميليارد ريال است.
وي ادامه داد: ميدان كريمي كمتر از دو ماه ديگر به بهره‌برداري مي‌رسد.
احمدي از بهسازي ميدان تالار فخرالدين اسعد گرگاني نيز خبر داد و افزود: اميدواريم اقدامات اخير عمراني شهرداري بتواند رضايت خاطر شهروندان را فراهم كند.
وي اضافه كرد: شهرداري گرگان، طرح مناسب سازي عبور عابر پياده و سواره را در اطراف ميدان شهرداري اجرا مي‌كند.
معاون فني و عمران شهردار گرگان گفت: به دليل موقعيت خاص ميدان شهرداري به عنوان مركز ثقل عبور و مرور شهروندان و به منظور ايمن‌سازي رفت و آمد عابران با توجه به حجم بالاي تردد در اين مسير، اقدامات ويژه‌اي در اطراف ميدان انجام مي‌شود.
احمدي افزود: با بررسي‌هاي به عمل آمده ضمن احداث پل هوائي عابر پياده و نصب پله برقي بالا رونده براي دسترسي راحت‌تر به پل، ساير مسيرهاي عبوري كه در اين محدوده به طور نامنظم انجام مي‌شد با نصب نرده‌هايي با ظاهري متفاوت كه موجب افزايش زيبايي منظر شهري شود، عابران با اين اقدام به سمت و سوي حركت در مسيرهاي تعريف شده هدايت مي‌شوند.
وي ادامه داد: توجه به سادگي و زيبايي در طراحي و رنگ‌آميزي و استفاده از تأثير گل و گياه در اثربخشي اين طرح مورد توجه قرار گرفته است.
معاون فني و عمران شهردار گرگان افزود: نكته حائز اهميت در مناسب‌سازي اين محدوده، مسير عبور معلولان و سالمندان است كه با خط‌كشي و نصب علائم ويژه به طور همزمان در حال انجام است.
احمدي از بهره‌برداري زيرگذر ميدان شهيد قندهاري كمتر از دو ماه ديگر خبر داد و گفت: زيرگذر ميدان شهيد قندهاري بيش از 85 در صد پيشرفت فيزيكي دارد.
وي افزود: اين پروژه با هدف ايمن‌سازي عبور عابر پياده در محدوده ميدان شهيد قندهاري واقع در مسير تندرو و كندروي بزرگراه شهيد كلانتري (كمربندي) به دليل موقعيت پايانه مسافربري به دليل حجم بالاي تردد عابران و خودروها در اولويت انجام است.
معاون فني و عمران شهردار گرگان ادامه داد: در طراحي اين پروژه ضمن توجه به نكات فني، سهولت دسترسي، امنيت و زيبايي به جانمايي غرفه‌هاي تجاري و تأسيسات تهويه مطبوع گرمايشي و سرمايشي نيز انديشيده شده است.
احمدي گفت: اعتبار پيش‌بيني شده براي اين پروژه بالغ بر 2 ميليارد و 500 ميليون ريال است و اميد آن مي‌رود كه كمتر از دو ماه ديگر اين پروژه به بهره‌برداري رسد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-341.html )