عنوان خبر:رعايت اخلاق بايد دردستوركارمديران كاروان هاي حج باشد
يكشنبه 28 فروردين 1390 - 23:03:55


نماينده ولي فقيه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت:
رعايت ادب و اخلاق بايد در دستور كار مديران ثابت كاروان هاي حج عمره قرار گيرد.



به گزارش خبرنگار پیام گلستان به نقل از ايرنا، آيت الله 'سيدكاظم نورمفيدي' امروز يكشنبه در ديدار مدير حج و زيارت استان و مدير و عوامل ثابت گلستاني مستقر در هتل هاي مكه و مدينه افزود:‌ اگر اين اخلاق و ادب رعايت شود، بدون شك زائرين جذب و علاقه مند مي شوند.
به گفته وي، اين مساله باعث مي شود تا زائرين با خيال راحت تر و آسوده به امور عمره بپردازند.
وي تصريح كرد:‌ پيغمبر (ص) هميشه با اخلاق، رفتار نيكو و روي خوش با مردم برخورد مي كرد و متعهد به اخلاق و قرآن با همان چهره خوش بودند.
امام جمعه گرگان ادامه داد: اخلاق خوش بدون شك در ايمان مردم تاثير گذار است و رعايت اين مساله از سوي مديران ثابت، درس خوبي براي زائرين است.
نماينده ولي فقيه در گلستان با اشاره به اين كه مديران گلستاني بايد سعي نمايند،‌نمره اول را در تكريم زائرين كسب نمايند، افزود: ‌اگر نمي توانيدمشكل زائري را حل كنيد، نبايدطوري بيان كنيد كه او ناراحت شود و مي توان همين مساله را با گشاده روئي مطرح كرد تا زائر دلخور نشود.
آيت الله نورمفيدي، با بيان اين كه خدمت به زائر خانه خدا، بسيار ثواب دارد، افزود: البته اين كار بايد براي رضاي خدا و با قصد 'قربتا الي الله' باشد و اين معامله بايد تنها، با خدا باشد.
وي در پايان گفت: مديران حج نبايد از خود غافل باشند و در طول ايامي كه در آنجا مشغول ارائه خدمت به زائرين هستند، خود را تزكيه نمايند و به دنبال خدا باشند و به او نزديك شوند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3425.html )