عنوان خبر:تكرار سناريوي تشكيك در نظر صريح رهبر انقلاب؛ اين‌بار در مورد ابقاي وزير اطلاعات
دوشنبه 29 فروردين 1390 - 23:32:50


مخالفت رهبر انقلاب با کناره‌گیری حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی از وزارت اطلاعات به صورت کتبی و شفاهی به وی و رئیس‌جمهور ابلاغ شده و تعلل در اعلام تمكين نسبت به اين دستور ولايي، يادآور ماجراي معاون اولي آقاي مشايي است.



به گزارش خبرنگار پیام گلستان به نقل از رجانيوز، استعفای وزیر اطلاعات در حالی رخ داد که گفته می‌شود مقاومت مصلحی در مقابل برخی اعمال نظرهای جریان نفوذی در حوزه مسائل امنیتی کشور از دلایل اعمال فشار به وی بوده و در آخرین مورد پس از برکنار کردن یکی از معاونان این وزارت‌خانه، جریان مزبور بر شدت دخالت‌های خود افزود که موجب استعفای وزیر و موافقت رئیس‌جمهور شد.

با این حال، رهبر معظم انقلاب که در مورد چهار وزارت‌خانه حساس و امنیتی اطلاعات، خارجه، دفاع و کشور توجه ويژه اي دارند پس از اطلاع یافتن از این موضوع با کناره‌گیری مصلحی مخالفت کردند.


در عین حال، پس از اینکه مخالفت رهبر انقلاب با کناره‌گیری مصلحی به اطلاع رسانه‌ها رسید، جریان نفوذی با تشکیک در مورد صحت این مسئله، مدعی شد که این سناریوی تحت انقیاد محافل خاص و رسانه‌های اقتدارگرا است که به‌زودی شناسایی و به ملت معرفی خواهند شد.


این جریان برای توجیه اقدام خود مدعی شد که در صورت صحت مخالفت رهبری با کناره‌گیری مصلحی، این موضوع باید در پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر ایشان منعکس می‌شد. این در حالی است که اساساً قريب به اتفاق دستورهاي رهبري بر روي سايت قرار نمي‌گيرد و اين توجيه ناشيانه نيز مانند حكم حكومتي رهبري در ماجراي معاون اولي مشايي تكراري است.


در عين حال، تعلل آقاي احمدي‌نژاد به‌عنوان رئيس‌جمهوري كه در ذهن عموم مردم به‌عنوان فردي ولايت‌مدار و انقلابي شناخته مي‌شد، در اجراي دستور رهبر معظم انقلاب نيز نتيجه‌اي متفاوت از دستور بركناري مشايي از معاون اولي نخواهد داشت.


در ماجراي معاون اولي مشايي نيز، رئيس‌جمهور حدود يك هفته نامه رهبر معظم انقلاب مبني بر بركناري او از اين سمت را معطل نگه داشت و سرانجام با علني شدن اين نامه و اعلام رسمي آن، مشايي استعفا داد.


جريان خطرناك و نفوذي در دولت براي دستيابي به اهداف سياسي و تحت‌الشعاع قرار دادن ضعف‌هاي خود به‌دنبال ايجاد دوگانه‌هاي انحرافي است و علي‌رغم ابلاغ دستور رهبر انقلاب مبني ابقاي وزير اطلاعات با توهم‌پراكني در مورد منشأ خبر مخالفت رهبري با كناره‌گيري مصلحي تلاش مي‌كند، گسل‌هاي جديدي در روابط دولت و ساير نهادهاي قانوني نظام ايجاد كند.


حجت‌الاسلام مصلحي وزير اطلاعات از صبح امروز با توجه به امر رهبر انقلاب در دفتر محل كار خود حاضر شده و مطابق روزهاي گذشته برنامه‌هاي خود را ادامه داده است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3431.html )