عنوان خبر:پاسخ ارتش به متجاوزان قاطع است
دوشنبه 29 فروردين 1390 - 23:37:04


ارشد نظامي ارتش جمهوري اسلامي در استان هاي گلستان،‌ مازندران و خراسان شمالي و فرمانده لشكر 30 پياده گرگان گفت:
29 فروردين روز تجليل از خاكي پوشان افلاكي است كه با سلاح ايمان و اراده در هر عرصه و هر جا از حريت و هويت اين سرزمين دفاع كردند.



به گزارش خبرنگار پیام گلستان به نقل از ايرنا، امير سرتيپ دوم ستاد 'منصور خمري' روز دوشنبه در مراسم رژه نيروهاي مسلح در گرگان افزود: هر نقطه اين سرزمين متبرك به خون پاك شهيدان است و ارتش نيز آمادگي خود را براي دفع هر تهديد اعلام مي كند و پاسخ قاطع به متجاوزان خواهد داد.
به گفته وي، ارتش با قامتي ايستاده دست بر سينه مي گذارد تا بگويد شقيقه ام مملو از بوي شقايق است و سينه ام براي امنيت اين مرز و بوم مي تپد.
وي تصريح كرد:‌ ارتشيان لباس رزم مي پوشند، بوسه بر قرآن و ولايت مي زنند تا بوي ريحان در كوچه باغ هاي ملت، رايحه زندگي شان باشد.
وي ادامه داد: 29 فروردين روز شعر نيست، بلكه روز شعور يك حقيقت است،‌ حقيقتي كه در جبهه هاي كارزار جلوه گر مي باشد و حقيقتي كه صداميان و جنود ابليس استعمارگران غرب و در راس آنها، آمريكاي جنايتكار و هم پيمانانش آن را متوجه شدند.
مراسم رژه يگانهاي ارتش جمهوري اسلامي ايران در استان گلستان امروز در گرگان برگزار شد.
در همين حال نماينده ولي فقيه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت:‌ ارتش جمهوري اسلامي ايران،‌ بعد از پيروزي انقلاب اسلامي،‌ فصل جديدي در كشور به وجود آورد.
آيت الله 'سيدكاظم نورمفيدي' امروز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود:‌ اين فصل جديد در كشور ما قبل از پيروزي انقلاب اسلامي سابقه نداشت و همانطور كه انتظار مي رفت نيروهاي مسلح بويژه ارتش در هشت سال دفاع مقدس، نقش مهم و بي بديلي را ايفا كردند.
به گفته وي،‌ ارتش جمهوري اسلامي در آن دوران توان و قدرت و وابستگي خود به ميهن و مردم را به خوبي نشان داد و امروز ارتش ما از ارتش هاي بي نظير در دنيا است.
وي تصريح كرد: ارتش با داشتن ويژگي هائي نظير ايمان و اعتقاد به خدا، استقلال و همچنين كارآمدي و در خدمت مردم بودن، در دنيا بي نظير شده و امروز در دنيا بخصوص جهان سوم مشاهده مي كنيم كه ارتش هاي اين كشورها به بيرون مرزهاي خود وابستگي دارند.
امام جمعه گرگان ادامه داد: ارتش كشور ما يك ارتش مستقل و متكي به آرمان،‌ دين،‌ ارزش هاي اسلامي و ملت است و به همين دليل يك ارتش استثنايي در دنيا محسوب مي شود.
نماينده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبري افزود: امروز دنيا فاقد چنين ارتشي با اين خصوصيات است و همين باعث شده كه روي ارتش ما يك حساب ويژه و خاصي نمايند.
آيت الله نورمفيدي گفت: ارتش دنيا مي داند كه نبايد به فكر دست اندازي و ايجاد مشكل براي ملت و ارتش ما باشد، زيرا با توان بالا و قدرت بازدارندگي ارتش جمهوري اسلامي مواجه خواهد شد و اين مسائل در مجموع نشان از نقش ارزشمندي ارتش ايران دارد.
به گفته آيت الله نورمفيدي،‌ ارتش ما هيچگاه بين خود و ملت فاصله نمي بيند و ملت نيز چنين ديدي به ارتش دارند و ارتشيان در همه شهرها و روستاها مردم را پشتيبان خود مي بينند.
وي يادآور شد: ارتش ما آنچنان كه در قرآن نيز ذكر شده، با داشتن قدرت و توان بالا هيچگاه به ديگران حمله نمي كند و تنها در دل آنان رعب و وحشت ايجاد مي نمايد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3434.html )