عنوان خبر:29فروردين فرصتي مناسب براي يادآوري دلاوري شهدا است
دوشنبه 29 فروردين 1390 - 23:42:09


استاندار گلستان گفت:
29 فروردين روز ارتش جمهوري اسلامي، فرصت مناسبي براي يادآوري دلاوري هاي شهدا به خصوص 48 هزار شهيد ارتش مي باشد.



به گزارش خبرنگار پیام گلستان مهندس 'جواد قناعت' امروز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: ارتش جمهوري اسلامي ايران، ويژگي هاي خاص ، بي نظير و بي بديلي نسبت به ارتش هاي ساير كشورها دارد.
به گفته استاندارگلستان، مهمترين ويژگي ارتش ايران اسلامي، استقلال داشتن آن است كه در همه زمينه ها اعم از ابزاري و آموزش به هيچ كشوري در دنيا وابسته نيست و دستاوردهاي خوبي در اين زمينه ها كسب كرده است.
وي اضافه كرد: مردمي بودن نيز يكي ديگر از ويژگي هاي ارتش ايران اسلامي است كه با درايت حكيمانه بينانگذار كبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني (ره) اين مساله تحقق پيدا كرد.
قناعت تصريح كرد: زماني كه امام گل را بر روي اسلحه قرار داد، اين موضوع حامل 2 پيام بود كه اولين پيام اين بود كه پيوند بين ارتش و ملت و ملت با ارتش رقم خورد و شعار ارتش فداي ملت و ملت فداي ارتش جاري شد.
وي ادامه داد: همچنين گل نشانه اين بود كه ارتش به جاي گلوله و فشنگ و تير به ملت گل هديه داد و اين آغاز يك دوستي بين ملت و ارتش بود.
استاندار گلستان در ادامه افزود: مكتبي بودن سومين خصوصيت ارتش ايران است كه آن را از ساير ارتش هاي دنيا متمايز مي كند و اين مهم خود اصل و زير بناي يك ارتش مكتبي، الهي است.
قناعت گفت: ولايت مداري ارتش جمهوري اسلامي ايران، از بارزترين خصوصيت ارتش است كه هميشه در محور و پيرو ولايت بوده و در اين مسير با توجه به رهنمودها و دستورات مقام معظم رهبري و فرمانده كل قوا حركت مي كند.
به گفته استاندار گلستان، امروز دايره انقلاب اسلامي وسيع شده كه مركزيت اين دايره ولي امر مسلمين است و نيروهاي مسلح به ويژه ارتش ما ولايتمداري خود را به ويژه در طول دوران دفاع مقدس به خوبي نشان دادند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3438.html )