عنوان خبر:558 شهر و روستای گلستان گازدار هستند
دوشنبه 29 فروردين 1390 - 23:47:14


مدیرعامل گاز استان گلستان گفت:
تاکنون تعداد 558 شهر و روستا و در مجموع 84 درصد جمعیت استان از نعمت گاز بهره مند شدند.


به گزارش خبرنگار پیام گلستان به نقل از خبرگزاری مهر، رمضانعلی سنگدوینی عصر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران در گرگان افزود: این استان با 25 شهر،  998 روستا، 381 هزار خانوار و  حدود یک میلیون و 700 هزار نفر جمعیت با تنوع آب و هوایی مختلف در شمال کشور واقع شده است که این شرکت جهت توسعه گازرسانی در راستای تحقق شعار عدالت محوری و محرومیت زدایی دولت با همت مجموعه خود تلاشهای زیادی را تاکنون انجام داده است.

وی با تشریح عملکرد گاز گلستان گفت: در حال حاضر تمام 25 شهر استان از نعمت گاز بهره مند هستند.
وی در خصوص گازرسانی به روستاهای استان گفت: از مجموع 998 روستای استان، گاز تعداد 533  روستا مورد بهره برداری قرار گرفت که در مجموع 75 درصد جمعیت روستایی استان را شامل می شود.
سنگدوینی بیان داشت: ضمن اینکه تعداد 156 روستا را نیز در دست طراحی و اجرا داریم و عملیات اجرایی حدود 65 روستا نیز در سال جاری شروع خواهد شد.
وی در ادامه افزود: تا پایان برنامه پنجم توسعه درنظر است با همت و تلاش کارکنان خدوم این شرکت بتوانیم 99 درصد روستاهایی که قابلیت گازرسانی دارند را از این نعمت الهی و انرژی پاک بهره مند کنیم.
مدیرعامل گاز گلستان با بیان این نکته که در حال حاضر حدود یک میلیون و 400 هزار نفر از جمعیت استان مصرف کننده گاز طبیعی هستند، گفت: بمنظور توسعه چرخه اقتصادی استان علاوه بر شهرها و روستاهای، تعداد 444 واحد صنعتی عمده و 47 جایگاه سی ان جی نیز گازرسانی شده است.
وی در خصوص عملکرد شرکت در سال 89  تصریح کرد: سال 89 که به سال همت مضاعف و کار مضاعف مزین شده برای این شرکت سال پرافتخاری بود و خوشبختانه در راستای رهنمود ارزشمند رهبر فرزانه انقلاب توانستیم با همدلی و وفاق  و زحمات کارکنان خدوم خود در سطح استان 490 کیلومتر شبکه گذاری اجرا کنیم.
سنگدوینی یادآور شد: همچنین در این مدت تعداد 13 هزار و 300 عدد انشعاب نصب و حدود 34 هزار مشترک را جذب کردیم که در مقایسه با سال 88 از حیث آماری یک رکورد محسوب می شود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3442.html )