عنوان خبر:تداوم ارتقاي كيفيت، رمز بقاي واحدهاي توليدي است
چهارشنبه 7 مهر 1389 - 06:09:33


به نقل از روابط عمومي اداره كل استاندارد و تحقيقات صنعتي گلستان، منصور قليچ‌لي مديركل استاندارد و تحقيقات صنعتي گلستان، در سمينار آموزشي تدوين استانداردهاي ملي و استانداردهاي خوداظهاري در سالن اجتماعات محيط زيست گلستان اظهار داشت: براي ارتقاي كيفيت، معيار و شاخصه‌اي لازم است كه استانداردسازي مي‌تواند به اين مسئله كمك كند.



وي با اشاره به اينكه با اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها بخش زيادي از اعتبارات به بازسازي صنايع و اصلاح فرآيندهاي توليد براي كاهش مصرف سوخت اختصاص مي‌يابد، گفت: واحدهاي توليدي كه مشمول استاندارد اجباري نيستند بايد در اسرع وقت نسبت به ارائه استاندارد مورد عمل خود اقدام كرده تا قادر به كاهش قيمت تمام شده محصول و حفظ بازار فروش باشند.
به گفته قليچ‌لي به استناد قانون ارتقاي كيفيت خودرو و توليدات صنعتي مصوب ارديبهشت 1389، از سال آينده از فروش و توزيع محصولات واحدهايي كه توليدات خود را با استاندارد مورد نظر منطبق نسازند، جلوگيري مي‌شود.
دبير شوراي استاندارد گلستان بر ضرورت آشنايي واحدهاي توليدي با فرآيندهاي صنعتي تأكيد كرد.
قليچ‌لي همچنين به مديران و مسئولان كنترل كيفيت توصيه كرد كه در تدوين استانداردهاي محصولات خود مشاركت داشته باشند.
وي با اشاره به راه‌اندازي مركز رشد دانشگاه جامع گلستان و استقبال اين مركز از طرح‌ها‌ي پ‍ژوهشي واحدهاي توليدي از مسئولان كنترل كيفي خواست تا با استفاده از تسهيلات و خدمات مركز و ارائه طرح‌هاي پژوهشي خود، توليدات استان را به ارزش افزوده بالاتر و قيمت كم‌تري برسانند.
مديركل استاندارد و تحقيقات گلستان به فرا رسيدن روز جهاني استاندارد اشاره كرد و به بيان شعار جهاني امسال با عنوان استانداردها، جهان را براي همگان دست‌يافتني مي‌سازند، پرداخت و گفت: با تلاش و همت بيشتر مي‌توانيم به اين حقيقت دست يابيم.
در سمينار آموزشي فوق معاونت برنامه‌ريزي و تدوين استاندارد، مدير‌كل دفتر امور تدوين استاندارد و مدير‌كل نظارت بر اجراي استاندارد سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران حضور داشتند.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-349.html )