عنوان خبر:سوالات حداد عادل از سران اصلاحات
شنبه 19 دي 1388 - 00:39:37


غلامعلي حداد عادل نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي و مشاور مقام معظم رهبري امروز جمعه در سخنان پيش از خطبه نمازجمعه تهران با بيان اينكه در آستانه سي و يك سالگي انقلاب اسلامي هستيم، با يادآوري شعارهاي مردم در آستانه انقلاب مبني بر استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي، خاطر نشان كرد: هر كس كه منصف بوده و اوضاع كشورمان را پس از پيروزي انقلاب اسلامي با قبل از انقلاب تطبيق دهد، متوجه مي‌شود كه سخن از استقلال، آزادي جمهوري اسلامي در نظام اسلامي ايران سخني به حق است.



حداد عادل تصريح كرد: انقلاب اسلامي علاوه بر اينكه عدالت را براي محرومان و مستضعفين نويد داد، در جهان صداي بيداري مسلمانان را سر داد ضمن آنكه انقلاب موجب شد مردم جامعه خود را بر اساس فرهنگ و احكام اسلامي اداره كنند.
وي با اشاره به اينكه انقلاب اسلامي بر انديشه شوم جدايي دين از سياست خط بطلان كشيد، متذكر شد: انقلاب اسلامي موجب شد تا در فرهنگ سياسي جهان مفهوم تازه‌اي به نام مردم‌سالاري ديني وارد شود.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه انقلاب اسلامي موجب شد تا مردم امروز آزادانه با رأي خود در اداره امور كشور سهيم بوده و دين نيز در آن دخالت داشته باشد، ادامه داد: اين انقلاب موجب شد تا مسئله فلسطين كه مهمترين مسئله جهان اسلام و قرن است به فراموشي سپرده نشود و در مقطعي كه برخي دولت‌هاي عربي راه سازش را براي خاتمه دادن به اين مسئله با رژيم صهيونيستي به پيش گرفتند، حمايت توده‌هاي مسلمان در سراسر جهان و مسلمانان عرب از مردم مظلوم فلسطين جان تازه‌اي بگيرد.
وي با بيان اينكه هر انقلابي به همان اندازه كه موثر و ريشه‌دار است، دشمناني نيز خواهد داشت، يادآور شد: ميزان اهميت انقلاب اسلامي را مي‌توان از گستردگي توطئه‌ دشمنانش دريافت، اين انقلاب به همان اندازه كه براي آزادگان و مستضعفان جاذبه دارد، براي مستكبران نيز دافعه دارد.
حداد عادل با اشاره به دشمنان انقلاب اسلامي اعم از مستكبران عالم به سركردگي آمريكا، انگليس، رژيم غاصب صهيونيستي و برخي از كشورهاي اروپايي آنان را دشمنان انقلاب خواند و افزود: از همان روز اول دشمنان ملت ايران به اهميت انقلاب اسلامي پي‌بردند تا جايي كه در روزهاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي مسئولان رژيم صهيونيستي گفتند كه با پيروزي انقلاب زلزله‌اي در منطقه در حال شكل‌گيري است كه پايه‌هاي ظلم‌شان را در جهان متزلزل خواهد كرد.
وي به توطئه‌هاي سي و يكساله دشمنان عليه ملت ايران اشاره كرد و گفت: به لطف الهي و هوشياري مردم و مسئولان بر خلاف ميل دشمنان، ايران اسلامي در حال پيشرفت است و ما حوادث بزرگي چون جنگ تحميلي 8 ساله را پشت سر گذاشتيم.
رئيس مجلس شوراي اسلامي در دوره هفتم با تاكيد بر اينكه كشورمان ضمن حفظ استقلال در حال پيشرفت مستمر است، خاطر نشان كرد: امروز سرنوشت ايران در تهران رقم مي‌خورد نه در آمريكا و لندن. مردم پشتيبان نظام اسلامي و نظام در خدمت مردم است كه نمونه اين اعتماد مردم به نظام اسلامي را مي‌توان در انتخابات دهمين دوره رياست‌جمهوري ديد.
وي با اشاره به شركت چهل ميليون نفري مردم ايران در انتخابات رياست‌جمهوري دهم، تصريح كرد: قطع‌نظر از اينكه چه كسي به چه كانديدايي رأي داده باشد اين حضور 85 درصدي واجدان شرايط نشان از آزادي و اعتماد مردم به نظام اسلامي داشت و نشان مي‌داد كه مردم‌سالاري ديني در ايران نهادينه شده است.
حداد عادل با تاكيد بر اينكه علي‌رغم همه توطئه‌ها، تهديدها و تحريم‌ها عليه كشورمان ايران از ثبات سياسي و امنيت برخوردار است، افزود: ثبات و امنيت كشور بستر هر پيشرفت و راه حل اصلاح امور است و هر كس خواستار عظمت اين ملت است بايد در حفظ ثبات و امنيت كشور بكوشد.
وي با بيان اينكه دشمنان ما، دشمنان ثبات و امنيت ايران هستند، هشدار داد: در هفت ماه اخير و پس از انتخابات رياست‌جمهوري دهم دشمنان ثبات و امنيت ايران را هدف قرار دادند تا جايي كه هر چند هفته يكبار بيانيه‌اي از سوي افرادي صادر و در آن عبارات و سخناني احساسي به ميان آورده مي‌شود و چند هزار نفر به يك مناسبتي به خيابان‌ها مي‌ريزند؛ يكبار به عنوان روز قدس و ديگربار در 13 آبان، 16 آذر و روز عاشورا.
مشاور مقام معظم رهبري با اشاره به اقدامات اغتشاش‌گران در حوادث پس از انتخابات به ويژه در روز عاشورا، تاكيد كرد: اين افراد با به آتش كشيدن سطل‌هاي زباله و اموال عمومي به دنبال آن هستند تا رسانه‌هاي بيگانه اخبار آنها را منتشر كنند و از كاهي كوهي جلوه دهند و با اين نمايش مضحك خود به دنيا وانمود كنند كه در ايران ثبات و امنيت وجود ندارد.
وي با تاكيد بر اينكه مردم در حوادث روز عاشورا نمونه‌اي از بازي رسانه‌ها را ديدند، تصريح كرد: براي چند ساعت در يكي از خيابان‌هاي تهران كه يكي از شهرهاي ايران حساب مي‌شود و در منطقه‌اي محدود عده‌اي به تخريب و آتش زدن اموال عمومي دست زدند كه در مقابل رسانه‌هاي بيگانه از اين اقدامات به عنوان زلزله سياسي و انقلاب ديگر ياد كردند تا شايد ثبات و امنيت كشور را متزلزل كنند اما مردم در مقابل اين توطئه‌ها ايستاده و بيدار هستند.
حداد عادل در ادامه تاكيد كرد: مردم با سپر بصيرت، وحدت و اطاعت از رهبر معظم انقلاب در برابر اين جنگ نرم رسانه‌‌اي دشمنان و دروغ‌پردازي آنها براي منحرف كردن افكار عمومي ايستاده‌اند و در صحنه حاضرند.
وي با اشاره به حضور گسترده ملت ايران در راهپيمايي‌هاي پس از حوادث روز عاشورا در سراسر ايران به ويژه تهران، گفت: راهپيمايي سراسري ملت ايران در روز 9 دي جلوه‌اي از شور، شعور و ايمان آنان بود كه بايد از اين حضور هوشمندانه مردم قدرداني و سپاس‌گذاري كرد.
نماينده مردم تهران در خانه ملت با بيان اينكه رسانه‌هاي خارجي با مشاهده اقيانوس متلاطم ملت ايران در 9 دي از شدت غضب خود به هذيان گويي افتادند، تصريح كرد: مردم در راهپيمايي سراسري 9 دي حرف‌هايي داشتند؛ مردم از كساني كه خود را سران و رهبران اين ماجرا مي‌دانند سوالاتي داشته و دارند.
وي با تاكيد بر اينكه مردم در هفت ماه گذشته پس از انتخابات با هوشياري و دقت در مواضع رهبر انقلاب مسائل را به دقت تحليل مي‌كنند خطاب به سران حوادث اخير، تاكيد كرد: مردم از شما مي‌پرسند كه چرا با ادعاي بدون دليل تقلب در انتخابات احساسات مردم را تحريك كرديد؟
غلامعلي حداد عادل مشاور رهبر معظم انقلاب در ادامه سخنان خود پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته تهران از كساني كه فتنه سبز را در كشور بر پا كردند، سوال كرد اگر خود را پيرو امام مي‌دانند و با تابلوي حمايت از بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران وارد عرصه انتخابات شدند، چرا بعد از نماز جمعه 29 خرداد فرامين رهبر معظم انقلاب را ناديده گرفتند؟
وي افزود: امروز مردم سوال مي‌كنند اگر رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه شما را به آرامش دعوت كرد، از ولي فقيه اطاعت نكرديد، مگر نه اينكه ولايت فقيه مهم‌ترين و گرانبهاترين ميراث امام براي ملت در انقلاب اسلامي بود و شما آن را ناديده گرفتيد؟
رئيس سابق مجلس شوراي اسلامي از سران فتنه پرسيد چرا هنگامي كه رهبر معظم انقلاب آنها را دعوت كرد تا راه قانون را در پيش گيرند و اعتراضات خود را از مجاري قانوني پيگيري كنند و اين قول را دادند كه خواسته آنها را پيگيري كنند، از رهنمودهاي ايشان تبعيت نكردند و بر مردم هزينه تحميل كردند؟
حداد عادل پرسيد چرا هنگامي كه رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه خواستند اردوكشي‌هاي خياباني متوقف شود، سران فتنه آشوب به پا كردند و فرداي بعد از نماز جمعه 29 خرداد مردم را به راهپيمايي و حضور در خيابان‌ها و آشوب دعوت كرده و امنيت جامعه را بر هم زدند؟
وي با طرح اين پرسش كه آيا اين كارها نشانگر دوستي با مردم است و به حل مشكلات كشور و به اقتصاد كشور كمك مي‌كند، ادامه داد: مردم از كساني كه در انقلاب سابقه داشتند و امروز اغتشاشات را رهبري مي‌كنند، سوال مي‌كنند كه چرا در حالي كه مي‌دانند انقلاب اسلامي چرا و چقدر دشمن دارد، با ايجاد ناآرامي و شورش زمينه را براي فتنه‌انگيزي دشمنان خارجي انقلاب فراهم كرده‌اند. " شما كه مي‌دانيد دشمنان سيلي خورده از انقلاب و ولايت فقيه در ايران و منطقه و جهان دنبال فرصتي هستند تا كينه‌هاي خود را نسبت به انقلاب،‌امام و رهبري و ملت بزرگ ايران آشكار كنند، چرا با قانون‌شكني زمينه فتنه‌انگيزي آنها را فراهم كرديد؟ ".
مشاور رهبر معظم انقلاب از كساني كه ادعاي دوستي با امام و پيروي از آن حضرت را دارند، پرسيد چرا با طرح ادعاي ثابت نشده تجاوز به زنان و دختران در بازداشتگاه‌ها آبروي نظام را نزد دشمنان نظام بردند و به آنها بهانه دادند تا در رسانه‌هاي خود حرف‌هاي سخيف را مطرح كنند.
حداد عادل افزود: اگر شما احساس مسئوليت كرديد و يا كساني به شما مطلبي براي بررسي ارائه كرده بودند، چرا چند روز بعد از نامه‌نگاري‌ها در اين زمينه، اين موضوع را رسانه‌اي كرده و حرف‌هاي ثابت نشده را مطرح كرديد و با وجود تلاش دستگاه‌هاي مسئول براي مشخص شدن صحت اين مسئله، دليلي براي اثبات اين ادعا نداشتيد و آبروي نظام كه با خون صدها هزار شهيد به دست آمده، به بازي گرفتيد.
وي ادامه داد: شما كه خود را پيرو امام مي‌دانيد چرا از كساني كه در روز قدس به خيابان آمده و شعار "نه غزه نه لبنان " سر دادند احساس بيزاري و برائت نكرديد و از روح بلند آن حضرت خجالت نمي‌كشيد و جرياني كه خلاف آرمان‌هاي بنيانگذار نظام حركت مي‌كند را، رهبري مي‌كنيد.
رئيس مجلس هفتم با بيان اينكه جنبش سبز در حقيقت يك جنبش نيست و يك فتنه است، گفت: كساني كه در 13 آبان تحت عنوان رهبران جنبش سبز بيانيه دادند، چرا درباره اشغال لانه جاسوسي آمريكا كه مهمترين حادثه اين روز بود، سكوت كردند.
حداد عادل افزود: مردم مي‌پرسند چرا تلاش مي‌كنيد 16 آذر كه 56 سال است روز فرياد بر سر آمريكاست، به روز مخالفت با نظام بدل شود و در چنين روزي به جاي طرح شعار عليه آمريكا عليه نظام شعار داده شود و آتش‌افروزي و آشوب برپا شود.
وي ادامه داد: در 16 آذر 1332 در دانشكده فني تهران مزدوران رژيم پهلوي به روي دانشجوياني كه به سفر نيكسون معاون رئيس جمهور وقت آمريكا به ايران بعد از كودتاي 28 مرداد اعتراض داشتند، آتش گشودند و 3 دانشجو در اين محل شهيد شدند و از آن سال به بعد و قبل و بعد از انقلاب هر ساله دانشگاه، دانشجو و مردم در اين روز به نشانه اعتراض به اقدامات آمريكاي جنايتكار، استكبار جهاني را محكوم مي‌كنند.
" در چنين روزي عده‌اي به دعوت سران فتنه به خيابان‌ها آمده و تظاهرات كردند و به مقدسات نظام اهانت روا داشتند و عكس امام را پاره كردند و مدعيان پيروي از امام در برابر اين اقدام سكوت كردند و وقتي تلويزيون اين اهانت‌ را آشكار و برملا كرد، به رسانه ملي خرده گرفتند ".
مشاور رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: چگونه كساني كه خود را پيرو خط امام مي‌دانند كاري مي‌كنند كه آمريكا و انگليس از آنها تعريف كند و سردمداران اين كشورها از آنها حمايت كند و وزير جنگ اسرائيل بعد از آشوب‌هاي بي‌معنا و بي‌فرجام روز عاشورا با ابراز خرسندي از دولت‌هاي جهان تقاضاي كمك بيشتر به اين جريان كند.
حداد عادل پرسيد آيا شما پيرو خط امام هستيد اما در روز عاشورا كه مردم به عزاداري و اظهار ارادت به سيد و سالار شهيدان پرداختند از كساني حمايت كرديد كه به خيابان‌ آمدند و آشوب و آتش‌افروزي كردند و اموال دولت و مردم را تخريب كردند و مدعي هستيد كه اينها از مردم بودند.
وي ادامه داد: ‌اگر آنها كه روز عاشورا در خيابان‌ها اغتشاش كردند مردم بودند و براي عزاداري و اظهار ارادت به سطح خيابان‌ها آمده بودند، چرا تنها با آنها برخورد شد در حاليكه در همه جاي كشور مردم خداجو با برپايي هيئت‌ها و راه‌اندازي دسته‌جات عزاداري نسبت به ساحت مقدس سرور و سالار شهيدان عرض ارادت كردند و هيچ مشكلي براي آنها نبود.
نماينده تهران در مجلس هشتم گفت: هنگامي كه شما وارد عرصه انتخابات شديد، فعاليت‌هاي انتخاباتي خود را با انتقاد از دولت شروع كرديد و در همه جاي دنيا، طبيعي است كه رقيب انتخاباتي فعاليت خود را از نقد دولتي كه بر سر كار قرار دارد، آغاز مي‌كند.
حداد عادل افزود: شما در ادامه كار را به جايي رسانديد كه انتقاد از عملكرد دولت به انتقام از اسلام، امام، نظام و عزاداري امام حسين (ع) ختم شد.
وي ادامه داد: نقد دولت حق هر شهروند است و روزي كه قبل از انقلاب اسلامي مردم شعار آزادي سر دادند براي اين بود كه نظر خود را آزادانه بگويند و حق شما نيز همين بود و اتفاقا روزنامه‌هاي شما هر چه مي‌خواهند در نقد تصميمات و رفتار دولت و حتي مصوبات مجلس بيان مي‌كنند. اما اگر مي‌خواهيد از كار كشور گره‌گشايي شده و به مردم خدمت كنيد، بايد در چارچوب قانون حركت كنيد.
اين نماينده مجلس گفت: اين نمي‌شود كه شما هم چارچوب‌هاي قانوني را بشكنيد و از قانون عبور كنيد و هم بخواهيد در نقد دولت موثر باشيد. در حاليكه مي‌دانيد كمك به حل مسائل نيازمند آرامش است و آرامش جز در پناه قانون و با حركت در مسير قانون ايجاد نمي‌شود و اين نصيحتي بود كه رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند و شما گوش نكرديد.
حداد عادل افزود: رهبر معظم انقلاب همه ما را به تبعيت از قانون دعوت كرد و شما هم اگر مي‌خواهيد در كشور موثر باشيد و قصد خدمت داريد بايد صف خود را با صراحت از صف كساني كه در روز قدس و روز 13 آبان و 16 آذر و عاشورا شعارهاي انحرافي دادند، جدا كنيد و به آغوش ملت بازگرديد.
وي اضافه كرد:‌ بدون ترديد اگر كاري كنيد كه ملت بزرگ ايران خوشحال و راضي شود، بهتر از آن است كه كاري كنيد كه سران آمريكا و انگليس و رژيم صهيونيستي را خوشحال كنيد و كاري نكنيد به جاي مردم غيرتمند، مسلمان و متدين و انقلابي و ايثارگر شهيدپرور ايران اسلامي ضد انقلاب فراري ‌خوشحال شود.
مشاور رهبر معظم انقلاب در بخش پاياني سخنان خود پيش از خطبه‌هاي نماز جمعه تهران با اشاره به راهپيمايي‌هاي عظيم و با شكوه مردمي در روزهاي گذشته به ويژه در 9 دي بر حمايت از ولايت فقيه و جمهوري اسلامي و تقبيح و محكوميت سران فتنه، خاطرنشان كرد: اين راهپيمايي‌هاي افتخارآميز و اميدآفرين پيام‌هايي داشت.
حداد عادل افزود:‌ مهمترين اين پيام‌ها اين بود كه هم دوستان انقلاب در سراسر جهان و هم دشمنان ايران اسلامي بدانند كه جمهوري اسلامي به لطف الهي و با رهبري داهيانه و با حضور مردم بر صحنه، كشور و نظامي باثبات و از پشتيباني مردمي برخوردار است.
وي با تاكيد بر اينكه در آينده آثار مثبت پيام حضور مردم در صحنه در عرصه‌هاي مختلف با وضوح بيشتر نمايان خواهد شد، ادامه داد: مردم با حضور خود در صحنه يك بار ديگر اطاعت‌پذيري از رهبري نظام را ثابت كردند و پيام دادند مطيع رهبري و گوش به فرمان مقام عظماي ولايت هستند.
" رهبري از مردم مي‌خواهند بصيرت و آگاهي يابند تا بتوانند در وراي ظاهرسازي‌ها، عبارات و تصاوير دروغين كه از سوي دشمنان انقلاب منتشر مي‌شود به نيت سوء و پليد آنها پي ببرند؛ رهبري از مردم حضور در صحنه با رعايت حفظ آرامش را مي‌خواهند چرا كه آگاهي و حضور آنها ضامن حفظ آرامش است ".
رئيس سابق مجلس گفت:‌ مردم با حضور در صحنه به خواص و نخبگان و فعالان سياسي مشهور پيام دادند اگر از آرمان‌هاي امام دور شوند و اطاعت و حمايت از رهبري فاصله بگيرند و آنجا كه نبايد سكوت كنند، سكوت كنند و آنجا كه نبايد حرف بزنند، حرف بزنند، از آنها فاصله خواهند گرفت.
حداد عادل افزود: مردم به اشخاص با هر سابقه توصيه كردند كه در امتحاني كه پيش آمده و همه بايد مراقب باشند، در آن مردود و ساقط نشوند و سابقه خدمت خود را نزد خدا و ملت بر باد ندهند، مراقب گفتار و رفتار خود باشند و بدانند كه اگر اشتباه كنند و راه درست را تشخيص ندهند در آفتاب آسمان حقيقت مانند برف آب مي‌شوند.
وي در پايان با تاكيد بر اينكه مردم با هيچ كس عقد اخوت نبستند و ملاك‌هاي آنها اسلام، امام و ولي فقيه و انقلاب است، ابراز اميدواري كرد به فضل الهي و در سايه رهبري حكيمانه و حضور مردم آگاه و فداكار در صحنه، وحدت ملي حفظ و ثبات كشور افزون شود و ملت در راه نيل به آرمان‌هاي بلند موفق‌تر و سربلندتر باشند.

منبع : خبرگزاري فارس



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-35.html )