عنوان خبر:استانداردهاي بين‌المللي بومي‌سازي مي‌شود
چهارشنبه 7 مهر 1389 - 06:10:35


به نقل از روابط عمومي اداره كل استاندارد و تحقيقات صنعتي گلستان، عبدالرحمان پورحبيبي مديركل دفتر امور تدوين استاندارد سازمان استاندارد، در سمينار آموزشي تدوين استانداردهاي ملي در سالن اجتماعات محيط زيست گلستان اظهار داشت: همچنين در برنامه است كه استانداردهاي ملي از طريق شركت‌ها و افراد حقيقي تائيد صلاحيت شده، تدوين شوند و منافع جامعه را تامين كنند.



به گفته وي، يكي از راه‌هاي پيگيري تدوين استاندارد، دريافت پروانه كارشناسي استاندارد است.
پورحبيبي تعداد استانداردهاي ملي را از شاخص‌هاي كشورهاي توسعه دانست و گفت: در حال حاضر نزديك به 28 هزار استاندارد بين‌المللي در دنيا تدوين شده و كشور ايران نيز تاكنون بيش از 14 هزار استاندارد تدوين كرده است.
مديركل دفتر امور تدوين استاندارد سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي گلستان، تعداد استانداردهاي ملي تدوين شده در سال گذشته را، 2 هزار و 300 استاندارد اعلام كرد.
وي از اين پس، تدوين استانداردهاي جديدي از قبيل استاندارد مسئوليت اجتماعي، مصرف ارگانيك و غذاي سالم وارد عرصه شده كه در اين زمينه حدود 70 استاندارد با وزارت كشاورزي تفاهمنامه منعقد شده است.
مديركل دفتر امور تدوين استاندارد سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي گلستان گفت: فرآيند تدوين استاندارد از پيشنهاد شروع و اين فرآيند پاياني ندارد و مستمرا اصلاحيه، الحاقيه و بازنگري نيز مي‌شود.
وي متذكر شد: افراد و كارشناسان براي تدوين استانداردهاي ملي جديد مي‌توانند با مراجعه به پايگاه اطلاع‌رساني سازمان استاندارد ايران با روش‌هاي تدوين استانداردهاي ملي آشنا شده و آموزش ببينند.
پورحبيبي گفت: علاقه‌مندان همچنين مي‌توانند به خاطر به روزرساني استانداردهاي ملي در اجلاسيه‌هاي كميته‌هاي ملي سازمان استاندارد ايران مشاركت فعال داشته باشند.
پورحبيبي متذكر شد: برند غذاي حلال نيز از موارد مهم دنياست كه بايد در اين موضوع فعال شده تا توان رقابت با بازارهاي جهاني را داشته باشيم.
سمينار آموزشي مشاركت در تدوين استاندارد ملي و گواهي ثبت خوداظهاري با حضور مديران و مسئولان كنترل كيفي واحدهاي صنعتي استان برگزار شد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-350.html )