عنوان خبر:آموزش 'مکاسب' شرط دریافت جواز کسب
چهارشنبه 7 مهر 1389 - 06:11:24


معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبلیغات اسلامی از برگزاری دوره آموزش تخصصی اصناف در موضوعاتی همچون عقاید، اخلاق و احکام کسب و تجارت ویژه متقاضیان دریافت جواز کسب با هماهنگی این معاونت و وزارت بازرگانی خبر داد.



به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام سیدجواد موسوی هوایی سازمان را پاسخگوی مطالبات فرهنگی و دینی همه اقشار جامعه دانست و گفت: خوشبختانه اصناف مختلف موجود در کشور ما عموما متدین هستند و تلاش می‌کنند کسب و کارشان از راه صحیح و درستی انجام شود.

وی اصناف را رگه‌های حیاتی اقتصاد کشور دانست و ادامه داد: تزریق فرهنگ دینی و اسلامی در جامعه اصناف کشور می‌تواند فضای کسب و کار را به فضایی با فضیلت و با اخلاق تبدیل کند.

موسوی هوایی افزود: با توجه با جلساتی که دفتر برنامه‌ریزی و توسعه آموزش‌های تخصصی معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان با معاونت برنامه‌ریزی شورای اصناف وزارت بازرگانی داشته است، سرفصل‌های دوره آموزش اصناف در 4 بخش اصول عقاید، کلیات کسب، آداب و اخلاق کسب و تجارت و احکام شرعی تعیین شده است. البته گرفتن پروانه کسب تنها به گذراندن بخشی از این دوره‌ها مربوط است.

وی همچنین اظهار داشت: بنا بر ابلاغیه مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت بازرگانی تمام اصناف سراسر کشور باید قبل از دریافت جواز کسب، در دوره‌های کوتاه‌مدت آموزش‌ مکاسب سازمان تبلیغات اسلامی شرکت کنند.

گفتنی است، در ابلاغیه مرکز امور اصناف و بازرگانان وزارت بازرگانی به سازمان‌های بازرگانی سراسر کشور آمده است: نظر به اعلام آمادگی سازمان تبلیغات اسلامی به برگزاری دوره‌های آموزشی مکاسب برای اصناف و با عنایت به گستردگی مراکز نمایندگی این سازمان در سراسر کشور و وجود کادر مجرب در این حوزه، خواهشمند است دستور فرمایید سازمان‌های صنفی تابعه مطابق ضوابط و مقررات و دستورالعمل‌های آموزشی ابلاغی در اجرای دوره‌های آموزشی یاد شده با سازمان تبلیغات اسلامی همکاری و مشارکت نمایند.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-351.html )