عنوان خبر:درآمدهای مالیاتی گلستان 32.5 درصد رشد یافت
شنبه 3 ارديبهشت 1390 - 19:10:59


مدیرکل امور مالیاتی گلستان گفت:
درآمدهای مالیاتی استان در سال گذشته با 91 میلیارد و 100 میلیون تومان وصولی، نسبت به مدت مشابه سال قبل 32.5 درصد افزایش دارد.


به گزارش خبرنگار پیام گلستان به نقل از خبرگزاری مهر، عمران طیبی صبح شنبه در جلسه ستاد درآمد استان اظهارداشت: همچنین نسبت به مدت مشابه سال قبل 12 میلیارد و 600 میلیون تومان نیز مازاد درآمدهای مالیاتی داشته‌ایم.

وی سهم درآمدهای مصوب مالیاتی استان را در سال گذشته 88 میلیارد و 400 میلیون تومان اعلام کرد و تصریح کرد: سهم مالیات‌های مستقیم استان از محل درآمدهای مالیاتی وصول شده 73 میلیارد و 400 میلیون تومان بوده که نسبت به مصوب 42.3 درصد و سهم کالاها و خدمات با 17 میلیارد و 600 میلیون تومان به ترتیب 81 درصد و 19 درصد رشد داشته است.

عضو ستاد درآمد استان گلستان با بیان اینکه نزدیک به سه هزار مودی ارزش افزوده در استان وجود دارد، گفت: به دلیل افزایش جامعه مصرف، میزان مالیات بر ارزش افزوده استان، شش میلیارد تومان وصولی داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 56.77 درصد رشد کرده و از این نظر گلستان رتبه سوم کشور را به دست آورده است.

طیبی همچنین از مالیات‌های مشاغل به عنوان ظرفیت‌های پنهان استان یاد کرد و گفت: با اجرای طرح شناسایی این افراد، سعی شده است از این ظرفیت‌ها به عنوان پایه‌های مالیاتی در توسعه پایدار استان استفاده بیشتری شود.

وی ادامه داد: سال گذشته یک میلیارد و 450 میلون تومان مالیات در بخش‌های مختلف استرداد شده و سهم مشاغل که عمدتا پیمانکاران بودند، پنج میلیارد و 500 میلیون تومان بوده است.

تشکیل کارگروه ویژه‌ای متشکل از دستگاه‌های امور اقتصادی و دارایی، امور مالیاتی، دفتر اقتصادی استانداری و مجمع امور صنفی برای شناسایی و احصای ظرفیت‌های پنهان افزایش درآمدهای عمومی استان از جمله مالیات مشاغل، اصناف و گروه‌های برخوردار با همکاری شهرداری‌ها و روسای شورای شهر استان از مهم‌ترین مصوبات این جلسه بود.

همچنین، بررسی نقش و اهمیت تالار بورس منطقه‌ای استان در افزایش درآمدهای عمومی و توسعه استان یکی دیگر از مصوبات این جلسه بود که مقرر شد در کارگروه توسعه اقتصادی استان این مسئله مطرح شود.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3520.html )