عنوان خبر:همايش چهره هاي ماندگار به صورت استاني نيز برگزار مي شود
يكشنبه 4 ارديبهشت 1390 - 22:19:44


مدير عامل انجمن آثار و مفاخر فرهنگي كشور گفت:
همايش چهره هاي ماندگار به صورت استاني نيز برگزار خواهد شد و بنا داريم تا بيشتر از شخصيت هايي كه در قيد حيات هستند به عنوان چهره هاي ماندگار در جهت آشنائي نسل جوان با آنان معرفي شوند.



به گزارش خبرنگار پیام گلستان حجت الاسلام و المسلمين دكتر 'محمدجواد ادبي' روز يكشنبه در گفت و گو باخبرگزاری ایرنا  افزود:‌ برنامه چهره هاي ماندگار نيز از اين پس با مسووليت اين انجمن برگزار مي شود و لازم است كه براي معرفي مفاخر و چهره هاي ماندگار در استان ها به اين انجمن كمك شود.
به گفته وي با معرفي مفاخر و چهره هاي ماندگار مي توان با بهره مندي از تجربه و علم آنان به تحقق الگوي ايراني و اسلامي نيز كمك كرد.
مديرعامل انجمن آثار و مفاخر فرهنگي كشور گفت:‌ همچنين معرفي و تجليل از مفاخر و چهره هاي ماندگار موجب مي شود كه نسل جوان در حفظ و تقويت هويت ملي مصمم تر شود.
وي افزود: در استان گلستان چهره هاي ملي و مفاخر زيادي وجود دارد كه مي توان در سال براي برگزاري همايش هاي متعدد با محوريت معرفي آنان به جامعه در قالب اين انجمن برنامه ريزي كرد.
وي يادآور شد: با توجه به اين كه گلستان جزو استان هائي است كه اهل سنت نيز در آن زندگي مي كنند، بنا داريم تا چهره ها و مفاخر تركمن را نيز معرفي كنيم.
به گفته ادبي با راه اندازي انجمن آثار و مفاخر فرهنگي در استان گلستان تاكنون در 12 استان كشور اين انجمن فعال شده و هماهنگي و پيگيري براي راه اندازي اين انجمن در همه استان ها آغاز شده است
وي اظهارداشت:‌ گزارش هاي اين انجمن در سال به رئيس جمهوري ارائه و در هر فصل نيز با معاون اول رياست جمهوري در مورد برنامه هاي اين انجمن بحث و تبادل نظر شده و فعاليتهاي انجمن هاي استاني بررسي مي شود.
وي همچنين گفت: اين انجمن در يكم ارديبهشت ماه امسال درباره شخصيت و تجليل از شاعر بزرگ ايران سعدي ، همايشي در شيراز برگزار نمود.
وي خاطرنشان كرد: اين انجمن در سال 1364 در كشور تاسيس شده و معرفي مشاهير، مفاخر پارسي زبان داخل و خارج كشور، شاعران بزرگ و عارفان نامدار و جايزه جهاني كتاب سال جمهوري اسلامي از وظايف اين انجمن است.
ادبي در ادامه گفت: برگزاري بزرگداشت‌ها، ضمن توجه به احساسات ديني مردم و ايجاد شور و شعور حسيني در ميان آحاد مردم، مي‌تواند تأثير بسيار شگرفي در هويت‌بخشي داشته باشد.
مدير عامل انجمن آثار و مفاخر فرهنگي كشور در پايان افزود:‌اين انجمن برگزاري برنامه‌هايي براي بزرگداشت شخصيت‌هاي فرهنگي كشور را پيش‌بيني كرده است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3529.html )