عنوان خبر:تصويب طرح جامع مديريت پيشگيري اطفا و احياي حريق در منابع طبيعي
يكشنبه 4 ارديبهشت 1390 - 22:39:19


استاندار گلستان خواستار تصويب طرح جامع مديريت پيشگيري، اطفا و احياي حريق در عرصه‌هاي منابع طبيعي كشور شد.



به گزارش خبرنگار پیام گلستان به نقل از خبرگزاري فارس، جواد قناعت در جمع مديران منابع طبيعي نقش مردم را در حفظ و حراست از عرصه‌هاي منابع طبيعي پررنگ اعلام كرد و اظهار داشت: بايد نيروهاي مردمي از سوي دستگاه‌هاي متولي از جمله شوراها، دهياران و نيروهاي مقاومت بسيج ساماندهي شوند.
وي با اشاره به رويكرد علمي در حوادث تصريح كرد: كارشناسان و صاحبنظران بايد نظرات خود را بازگو كنند و ابراز عقايد آنها موثر از فضاي سنگين سياسي و رسانه‌اي نباشد.
استاندار گلستان ابراز داشت: انتظار ما اين است كه به موازات توجه به حوادثي از قبيل سيل و زلزله كه كشور آمادگي لازمه را پيدا كرده و به حد نياز به آن پرداخته است به مسئله آتش‌سوزي در جنگل‌ها نيز توجه شود.
وي ادامه داد: بايد هر دولتي اجازه دهد حوادث از نگاه علمي بررسي شود و متوليان امر نيز بر اساس ايده‌هاي كارشناسان به وظايف خود رسيدگي كنند.
قناعت انعقاد تفاهمنامه بين سازمان جنگل‌ها و مراتع و سپاه پاسداران كه در آتش‌سوزي اخير كمك بسياري به اطفاي حريق كردند، اصلاح ساختار سازماني دستگاه‌هاي وظيفه‌مند، به كارگيري سيستم‌هاي نوين در عمليات مربوط به حوادث و بهره‌گيري از ظرفيت نيروهاي مسلح را از اقدامات صورت گرفته‌اي دانست كه در زمان وقوع حادثه نقش موثري ايفا مي‌كنند.
وي خواستار تصويب طرح جامع مديريت پيشگيري، اطفا و احياي حريق در عرصه‌هاي منابع طبيعي كشور شد و افزود: اين طرح كه با همكاري سازمان مديريت بحران شكل گرفته آماده ارائه به مجلس است.
استاندار گلستان با تاكيد بر امر آموزش خاطرنشان كرد: بايد يافته‌هاي علمي در ميدان عمل به كار آيد و آمادگي بر آموزش و مشاركت مردم ناديده انگاشته نشود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3534.html )