عنوان خبر:پيشنهاد تشكيل فراكسيون پيشگيري از وقوع جرم به نمايندگان گلستان
يكشنبه 4 ارديبهشت 1390 - 22:54:38


معاون پيشگيري از وقوع جرم دادستان استان از تنظيم و ارسال نامه‌اي به نمايندگان مردم استان، به منظور تشكيل فراكسيوني با همين نام در مجلس شوراي اسلامي خبر داد.



به گزارش خبرنگار پیام گلستان به نقل از خبرگزاري فارس، حسين شعباني صبح امروز در جلسه كارگره پيشگيري از وقوع جرم استان اظهار داشت: پيشنهاد تشكيل فراكسيون پيشگيري از وقوع جرم در مجلس به اين منظور ارائه مي‌شود تا با كمك و پيگيري‌هاي نمايندگان مردم مرجعي مشخص براي پيشگيري از وقوع جرم هم از نظر تدوين قوانين و هم از نظر آموزش رفتارهاي مناسب به جامعه ايجاد و اين اصل مهم در قانون اساسي كه مدت‌ها مورد غفلت واقع شده بود عملي شود.
وي افزود: در اين نامه پيشنهادي، شرح اقدامات معاونت پيشگيري از وقوع جرم و معرفي حوزه‌هاي آسيب‌پذير استان ذكر و تلاش شده تا نمايندگان به ضرورت تشكيل اين فراكسيون اشراف كافي پيدا كنند.
شعباني يادآور شد: همچنين در اين نامه بر آمادگي دادگستري استان براي ارائه نظرات كارشناسي در تدوين، تغيير يا اصلاح قوانين در راستاي پيشگيري از وقوع جرم تاكيد شده است.
وي خاطرنشان كرد: همچنانكه به نظر مي‌آيد همت لازم در دستگاه قضايي براي ورود جدي به حوزه پيشگيري از وقوع جرم به وجود آمده لازم است نمايندگان مجلس نيز به عنوان قانونگذاران مملكت نگاهي ويژه‌ به موضوع جرم و ضرورت پيشگيري از وقوع آن داشته باشند.
معاون دادستان استان گلستان همچنين از ارائه پيشنهاد به آموزش و پرورش استان براي برگزاري جشن قانون‌پذيري همزمان با جشن تكليف براي نوبالغان خبر داد و گفت: رسيدن به سن تكليف، انجام اعمال عبادي و اجراي قوانين جزايي را توامان بر هر فرد واجب مي‌كند و اين امر ضرورت آموزش قوانين به دانش‌آموزان را در مدارس موجب مي‌شود.
شعباني عدم توجه به آموزش قوانين جزايي به دانش‌آموزان را نقصي مهم عنوان و خواستار دخالت آموزش و پرورش براي رفع اين معضل شد.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3542.html )