عنوان خبر:رشد 25 درصدي اقامت مسافران در گلستان
چهارشنبه 7 مهر 1389 - 23:50:30


علي مومني معاون گردشگري اداره‌كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ، در گرگان با اشاره به ورود 4ميليون مسافر به گلستان در ايام نوروز امسال اظهار داشت: از اين تعداد مسافر يك ميليون نفر اين استان را براي اقامت چند روزه انتخاب كردند.



وي با اشاره به تلاش‌هاي صورت گرفته براي افزايش مدت ماندگاري مسافران در استان تصريح كرد: ايجاد شش كمپ‌ اقامتي در استان همراه با امكانات و ارائه خدمات مناسب براي ايجاد آسايش و امنيت مسافران از جمله اين اقدامات بوده است‌.
معاون گردشگري اداره‌كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گلستان با بيان اينكه امسال ميزان شكايات مردمي از نحوه ارائه خدمات رفاهي و امنيتي با كاهش چشمگيري مواجه بوده است، خاطرنشان كرد: به همين دليل گلستان توانست از نظر كيفيت ارائه خدمات گردشگري به مسافران در ايام تعطيلات نوروز، رتبه مناسبي را در ميان ساير استان‌هاي كشور كسب كند.
مومني اظهار داشت: با وجود همه تلاش‌هاي صورت گرفته اما هنوز بسياري از مردم گلستان را به عنوان استان گذر مي‌شناسند و اين مشكل جز با همكاري همه دستگاه‌ها براي آماده‌سازي و ارتقاي زيرساخت‌ها رفع نمي‌شود.
وي علت اصلي پايين بودن ميزان ماندگاري مسافر در گلستان را كمبود اقامتگاه مناسب در اين استان دانست و گفت: براي جبران اين خلا تلاش شد تا از ظرفيت‌هاي موجود در دستگاه‌هاي مختلف استفاده و از اماكن اقامتي و پذيرايي اين دستگاه‌ها به منظور ارائه خدمات بهتر به مسافران بهره گرفته شود.
معاون گردشگري اداره‌كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گلستان ادامه داد: همچنين در سال جاري با همكاري اماكن نيروي انتظامي، اداره‌كل بهداشت، اداره‌كل تعزيرات حكومتي، اداره بازرسي و رسيدگي به شكايات استانداري و ساير دستگاه‌هاي نظارتي و امنيتي، يك هزار سوئيت اقامتي در سطح استان شناسايي و شناسنامه‌دار شدند.
به گفته وي از اين تعداد سوئيت و واحد اقامتي تنها 70 واحد موفق به دريافت مجوز شده و بقيه تحت نظارت گردشگري استان قرار گرفتند.
مومني با بيان اينكه اعطاي مجوز به واحدهاي اقامتي تابع معيارهاي خاص است، اظهار داشت: اگرچه بسياري از اين واحدها شرايط مناسب اخذ مجوز را دارا نبودند اما به واسطه دارا بودن حداقل امكانات رفاهي فرصتي مناسب، براي پذيرايي از گردشگران به شمار مي‌آمدند.
وي افزود: به همين دليل و با توجه به محدوديت واحدهاي اقامتي در استان تلاش شد تا با ساماندهي و نظارت مناسب بر نحوه ارائه خدمات اين واحدها به گردشگران، از اين فرصت براي افزايش زمان ماندگاري مسافران در استان بهره برده شود.
معاون گردشگري اداره‌كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گلستان با بيان اينكه بخش عمده‌اي از اين اقامتگاه‌ها در 13 روستاي هدف گردشگري استان قرار دارند، گفت: اگرچه اين اقامتگاه‌ها فاقد معيارهاي دريافت مجوز هستند اما مسافران تمايل زيادي به اقامت در اين خانه‌ها دارند، از همين رو تلاش شد تا با نظارت بر اين واحدها سطح خدمات رساني به گردشگران را ارتقا داده و فضاي مناسبي براي اسكان مسافران فراهم شود.
مومني با اشاره به احتمال ايجاد دفاتر خدمات مسافرتي در روستاها اظهار داشت: با توجه به جاذبه‌هاي فراوان موجود در روستاهاي گلستان، برنامه‌ريزي‌هايي صورت گرفته است تا با راه‌اندازي دفاتر خدمات مسافرتي در روستاها تورهاي يك روزه روستايي تعريف تا بدين ترتيب به احياي صنايع دستي، غذاهاي محلي، آداب و رسوم و فرهنگ روستاهاي استان كمك شود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-358.html )