عنوان خبر:كمرنگ كردن عظمت جنگ از توطئه‌هاي دشمنان است
چهارشنبه 7 مهر 1389 - 23:52:14


عليرضا ايرانبخش رئيس دانشگاه آزاد اسلامي علي‌آباد كتول ، پيش از ظهر امروز در جلسه مشترك با بنياد حفظ آثار و ارزش‌هاي دفاع مقدس استان گلستان اظهار داشت: دوران هشت سال دفاع مقدس از جمله بي‌نظيرترين جلوه‌هاي تاريخي ملت بزرگ ايران است كه در آن شالوده و اساس دين حفظ شد و مكتب مقاومت در جهان شكل گرفت.



وي از ايمان، عشق، بصيرت و همت به عنوان مهم‌ترين عوامل پيروزي ملت ايران در دفاع از ناموس و كيان انقلاب اسلامي ياد كرد.
رئيس دانشگاه آزاد اسلامي علي‌آباد كتول گفت: وظيفه شرعي و انساني همه ماست تا با ارج نهادن به مقام شامخ شهيدان جنگ تحميلي و همچنين تبيين آرمان‌هاي والاي شهدا و ايثارگران هشت سال دفاع مقدس، فرهنگ ايثار و شهادت را در بين مردم و جامعه نهادينه كنيم.
ايرانبخش تحقق ميزباني واحد علي‌آبادكتول براي شهداي گمنام را پس از دو سال انتظار به تمام دانشگاهيان تبريك گفت و ابراز اميدواري كرد كه تشييع و تدفين سه شهيد گمنام در دانشگاه آزاد اسلامي واحد علي‌آبادكتول موجب اعتبارافزايي دوچنان اين واحد دانشگاهي شود.
در ادامه جلسه مسئول بنياد حفظ آثار و ارزش‌هاي دفاع مقدس استان گلستان ضمن تقدير و تشكر از دانشگاه آزاد اسلامي واحد علي‌آباد كتول، ميزباني شهداي گمنام را از نعمات الهي برشمرد و افزود: دفاع مقدس يك سند پويا در تاريخ انقلاب اسلامي است كه به دست توانمند نيروهاي مسلح و بسيجيان در تاريخ انديشه‌ها، آرمان‌ها، عشق‌ها و جوانمردي‌ها ثبت و ضبط شده است.
محمد اتراچالي پيروزي در جنگ تحميلي را در شرايط حاد از جمله افتخارات جهاني ايران برشمرد كه با ترسيم فعل خواستن از سوي امام راحل و درك بالاي امت شهيدپرور به آن جامه عمل پوشانده شد.
وي با بيان اينكه ما در جنگ استقلال و خودباوري را آموختيم، راه‌اندازي دانشگاه‌ها را يكي از بركات فعل خواستن و خودباوري ياد كرد و افزود: من به عنوان دانش‌آموخته اين واحد دانشگاهي از اين همه تحول علمي، آموزشي و پژوهشي در واحد علي‌آبادكتول به خود مي‌بالم.
اتراچالي تشكيل بنياد حفظ آثار و ارزش‌هاي دفاع مقدس را اجراي منويات مقام معظم رهبري در حفاظت از ارزش‌ها و ترويج فرهنگ دفاع و شهادت اعلام كرد و از دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي به عنوان مهم‌ترين كانون براي اين امر خطير ياد كرد و ابراز اميدواري كرد تا با حضور اين شهداي گمنام در واحد علي‌آبادكتول دانشجويان آنان را الگو و سرمشق خويش قرارداده و راهشان را ادامه دهند.
پيكر پاك سه شهيد گمنام همزمان با شهادت امام جعفر صادق (ع) پس از تشييع بر دستان مردم ولايتمدار علي‌آباد كتول در دانشگاه آزاد اسلامي اين شهرستان به خاك سپرده مي‌شود.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-359.html )