عنوان خبر:راه‌اندازي دفتر بنياد نخبگان در گلستان با حضور رئيس جمهور
چهارشنبه 7 مهر 1389 - 23:56:55


12دفتر استاني بنياد نخبگان از جمله گلستان با حضور رئيس جمهور از طريق ويدئو كنفرانس به طور همزمان افتتاح شد. اين مراسم كه سه‌شنبه شب با حضور استانداران، روساي دفاتر نخبگان، معاون علمي فنآوري رئيس جمهور، اعضاي شوراي عالي فرهنگي و محققان و جمعي از نخبگان در نهاد رياست جمهوري برگزار شد.



رئيس جمهوري در اين آيين نخبگان را پيش غراولان حركت رو به كمال تلقي كرد و افزود: پيشرفت ملت ايران در آستانه شكوفايي تاريخي قرار دارد و دست خوش تغيير و تحولات متعدد قرار گرفته است.
محمود احمدي‌نژاد فتح قله‌هاي پيشرفت را مستلزم كار عالمانه و ابتكار و نوآوري دانست و تصريح كرد: دفاتر كانون محلي براي اجتماع و هم‌افزايي و حركت پرشتاب نخبگان به فتح آينده مي‌شود.
وي اظهار اميدواري كرد كه تا پايان سال استان‌هاي باقيمانده نيز از اين دفاتر اميدبخش بهره‌مند شوند تا در سايه آن نخبگان با همت والاي خود دل در گروي آباداني ملت ايران نهند.
استاندار گلستان نيز در ادامه مراسم مهم‌ترين مسئله در توسعه پايدار هر كشور را در نقش نخبگان آن كشور دانست و افزود: نيروهاي انساني كارآمد و فرهيخته موتور محرك توسعه يافتگي هر مملكت به شمار مي‌روند.
تاكنون 19 دفتر استاني در كشور افتتاح شده است كه 15 دفتر محصول دولت دهم بود و تا پايان سال تمامي دفاتر با كمك استانداران راه‌اندازي و افتتاح مي‌شود.
12 استاني كه همزمان بنياد ملي نخبگان در آن راه‌اندازي شد، شامل استان‌هاي خراسان شمالي و جنوبي، ايلام، سمنان، هرمزگان، كهگيلويه و بويراحمد، چهارمحال و بختياري، گلستان، مازندران گيلان، كرمانشاه هستند.
همچنين طي حكمي از سوي معاون علمي فناوري رئيس جمهور و رئيس بنياد ملي نخبگان موسي حسام به سمت سرپرست دفتر نخبگان در گلستان منصوب شد.
حسام داراي مدرك دكتري آبياري و زهكشي است كه به مدت پنج سال در سمت‌هاي مختلف معاونتي ارائه خدمت كرده است.



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-363.html )