عنوان خبر:براي جهاد به جبهه رفتم ولي باز هم خواننده شدم
جمعه 9 مهر 1389 - 21:02:20


استاد محمد گلريز با اشاره به اين كه هنرمندان در جنگ نرم رسالت سنگيني بر عهده دارند، گفت: دفاع مقدس ما تا انقلاب حضرت مهدي (عج) ادامه خواهد داشت. با آغاز جنگ تحميلي مسائل فرهنگي به ويژه سرودهاي حماسي پررنگ شد و در جريان دفاع مقدس مشاهده كرديم كه سرودها باعث مي‌شد رزمندگان اسلام در صحنه‌هاي نبرد با قدرت بيشتري حاضر شوند.




وي ادامه داد: در دوران دفاع مقدس بنده و ديگر هنرمندان سرودهاي خود را به صورت زنده در جوار رزمندگان اسلام اجرا مي‌كرديم و اين امر موجب تقويت روحيه رزمندگان اسلام مي‌شد.

* براي جهاد به جبهه رفتم باز هم خواننده شدم

اين هنرمند بيان داشت: در اوايل جنگ با دانشجويان تربيت معلم گروهي را تشكيل داديم كه با عنوان جهادگر در جبهه حضور داشته باشيم وقتي به منطقه بستان اعزام شديم، ما را به سوله‌اي كه رزمندگان در آنجا مستقر بودند، هدايت كردند.

گلريز يادآور شد: رزمندگان اسلام با ديدن بنده گفتند «آمده‌اي در اينجا برنامه اجرا كني؟» در پاسخ گفتم «نه آمده‌ام مانند شما جهاد كنم» سپس با اصرار رزمندگان سرودي را ارائه دادم.

وي اضافه كرد: پس از اجراي برنامه مسئولان و فرماندهان به بنده گفتند «حضور شما در جبهه به عنوان هنرمند مؤثرتر است» بنده نيز در جبهه‌ها با صدايي كه خداوند عطا كرده بود، كارهاي هنري ‌مي‌كردم و در اين زمينه خاطرات بسيار شيرين و به‌يادماندني ‌دارم.

اين هنرمند با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري اظهار داشت: دفاع مقدس ما تا انقلاب حضرت مهدي (عج) ادامه خواهد داشت.

* ارائه كارهاي هنري و حماسي متأسفانه اكنون كمرنگ شده است

اين هنرمند در زمينه وظيفه هنرمندان در عرصه جنگ نرم بيان داشت: هنرمندان در جنگ نرم رسالت سنگيني بر عهده دارند زيرا آنها به عنوان الگو در جامعه مطرح هستند.

وي بيان داشت: اكنون دشمنان با تبليغات منفي مي‌خواهند فرهنگ ما را تخريب كند لذا مسئولان فرهنگي با حمايت از هنرمندان مي‌توانند، اين تبليغات منفي دشمنان را خنثي كنند.

گلريز در زمينه پرداختن هنرمندان به دفاع مقدس، اضافه كرد: ارائه كارهاي هنري و حماسي در اوايل دوران دفاع مقدس خوب بود اما متأسفانه اكنون كمرنگ شده است.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-365.html )