عنوان خبر:13 آبان روز مقابله دانش آموزان با برنامه های استکبار
شنبه 7 آبان 1390 - 21:38:42


فرماندار علی‌آبادکتول گفت:
دانش‌آموزان و دانشجویان در روز ۱۳ آبان با آگاهی کامل در این راهپیمایی شرکت و آمادگی خود را برای مقابله با برنامه‌های استکبار اعلام می‌کنند.



به گزارش پیام گلستان به نقل از خبرگزاری فارس، علی‌اکبر کی‌پور بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد بزرگداشت 13 آبان در شهرستان علی‌آبادکتول با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل، شهدا و به ویژه دانش‌آموزان شهید اظهار داشت: ثبت سه واقعه مهم تاریخی، باعث شده است تا 13 آبان ماه به عنوان روز مبارزه ملی با استکبار جهانی نام گیرد.
وی تصریح کرد کرد: اعتراض امام خمینی (ره) به قانون کاپیتولاسیون، کشتار دانش‌آموزان و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان خط امام، از مهمترین وقایع تاریخی روز ‪ ۱۳آبان است.
فرماندار شهرستان علی‌آبادکتول به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری هر چه باشکوه‌تر این راهپیمایی اشاره کرد و گفت: حضور دانش‌آموزان و دانشجویان بسیجی جلوهای از نمایش قدرت نسل سوم انقلاب است که بیانگر تجدید میثاق با ارزش‌های والای نظام اسلامی و مقام معظم رهبری است.
کی‌پور خاطرنشان کرد:‪ ۱۳ آبان را باید یک جریان جوشان در تاریخ نهضت اسلامی دانست که ‌فرزندانی به ‌وسعت ملت ایران دارد که هیچگاه و تحت هیچ شرایطی از آرمان مقدس خود عدول نمی‌کنند.
وی همچنین با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت شهید فهمیده اظهار داشت: شهید فهمیده با وجود ‪ ۱۳سال سن سعادت اخروی و زندگی جاودانه را بر زندگی دنیوی ترجیح داد و توانست به کمال و سعادت واقعی برسد.
فرماندار شهرستان علی‌آبادکتول گفت: با توجه به اینکه نظام ما همیشه در تیررس هجمه‌های دشمنان نظام است، می‌طلبد با زنده نگهداشتن ارزش‌های اصیل اسلامی و ترغیب دانش‌آموزان برای کسب علم و شناخت شهدا بیشتر تلاش کرد.
کی‌پور با بیان اینکه تشکیل بسیج از سوی امام راحل به عنوان یک نهاد مقدس نظامی، فرهنگی در کشور امری ضروری بود، افزود: امام ایجاد بسیج را برای زمان جنگ و صلح و مواقع ضروری که کشور با بحران‌های خاصی از سوی دشمنان نظام روبرو باشد ارزیابی کردند.
وی گفت: هم‌اینک شاخه دانش‌آموزی تشکیلات بسیج در مدارس علاوه بر برگزاری مراسم فرهنگی، مذهبی در راستای تقویت دانش آموزان برای پیشرفت مراحل علمی تلاش‌های بسیار خوبی انجام داده است.
فرماندار شهرستان علی‌آبادکتول خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت 13 آبان مراسم گرامیداشت باید با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان و به خصوص دانش آموزان و دانشجویان با شکوه برگزار شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی علی‌آبادکتول نیز در این جلسه گفت: زنده بودن و ماندگاری حماسه‌های تاریخ انقلاب رمز پیروزی و نیل به اهداف انقلاب اسلامی است و این روز که تبعید امام راحل، فتح لانه جاسوسی و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز شهدای دانش آموز است از ذهن مردم پاک نخواهد شد و موجب ماندگاری نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد شد.
حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی در ادامه اظهار داشت: دشمن به خیام خام خود گمان می‌کرد با ایجاد فتنه و حادثه می‌تواند انقلاب نوپا را از بین ببرد ولی با رشادت‌های مردم و آگاهی رهبری دلسوز نتوانست به اهداف خود برسد.
در ادامه اعضای ستاد به ارائه پیشنهادات و نقطه نظرات خود پرداختند و پس از تبادل نظر مواردی برای برگزاری بهتر برنامه‌های این مناسبت مصوب شد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13900807001189



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3708.html )