عنوان خبر:الگو گرفتن،فلسفه تجدید عزاداری امام حسین (علیه السلام)
جمعه 11 آذر 1390 - 11:48:22


امام جمعه موقت علی آباد کتول گفت :
اسلام ، اصلی دارد به نام مبارزه با ظلم و ستمگری ، امام حسین (علیه السلام ) را سنبل مبارزه با ظلم می شناسیم.



مراسم عبادی سیاسی و پر فیض نماز جمعه این هفته شهر علی آباد کتول به امامت حجت الاسلام رجبی امام جمعه موقت شهر علی آباد و با حضور گسترده و پرشور عزاداران حسینی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پیام گلستان ، حجت الاسلام رجبی امام جمعه موقت شهر علی آباد کتول در خطبه اول پس از حمد و ثنای الهی و سفارش به تقوی و پرهیزکاری ضمن تسلیت و تعزیت ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (علیه السلام)گفتند:  فلسفه تجدید عزاداری امام حسین (علیه السلام) نشانه الگوگرفتن از امام حسین (ع) است.

ایشان در ادامه فرمودند : اسلام ، اصلی دارد به نام مبارزه با ظلم و ستمگری ، امام حسین (علیه السلام ) را سنبل مبارزه با ظلم می شناسیم. امام فرمود : "حق را بشناسید و از خدا بترسید."  افرادی حاکم شدند که اصل عدالت را زیر پا گذاشتند. فراهم ساختن سنن و واجبات الهی را امام خواستار بود. امام خواست شعائر الهی را زنده کند. مهمترین اصلاح امر به معروف و نهی از منکر بود.

امام جمعه موقت شهر علی آباد کتول در خطبه دوم پس از صلوات بر حضرت محمد (ص) و آل محمد (علیه السلام) ،رحلت علامه فرزانه سید رضی (رضوان الله تعالی) گردآورنده نهج البلاغه شریف و شهادت میرزا کوچک خان جنگلی تسلیت گفته و یاد آنان را گرامی داشتند.

ایشان در ادامه گفتند هفتم محرم روز بستن آب به روی اهل حرم امام حسین (علیه السلام) از سوی سپاه ملعون یزید است.

حجت الاسلام رجبی با گرامیداشت روز بیمه بر لزوم گسترش فرهنگ بیمه و توجه به حال محرومان تاکید کردند.

حجت الاسلام رجبی امام جمعه موقت شهر علی آباد ضمن تسلیت تاسوعای حسینی و عاشورای حسینی که از اهمیت ویژه و خاصی برخوردار می باشد عزاداران حسینی را به رعایت نظم و دقت ویژه در عزاداری توصیه کردند و خواهان دقت نظر خواهران در مراسمات سوگواری حضرت سید الشهداء شدند.

در ادامه با گرامیداشت روز دانشجو و تجلیل از دانشجویان ، تشکیل هیئات دانشجویی را مورد تایید قرار دادند.

امام جمعه موقت شهر علی آبادکتول با تقدیر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل تصویت قانون کاهش روابط با دولت مکار انگلیس که با نظام ما دشمنی دیرینه ای داشته و دارد گفتند که حمله به سفارت ایران از جنایات اوست. ایشان با تاکید بر این مسئله که دشمنی انگلیس کمتر از آمریکا نیست گفتند هر کشوری که بدخواه نظام و ملت و ارزشهای ماست دشمن ماست.

حجت الاسلام رجبی فرمودند ، ملت ایران درس بیداری و ایستادگی در مقابل ظلم را از امام و مقام معظم رهبری آموختند که این عزیزان از سلاله پاک امام حسین (علیه السلام) هستند.




این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3757.html )