عنوان خبر:تکمیل فرودگاه کلاله در ایستگاه آخر
جمعه 18 آذر 1390 - 21:12:43


فرودگاه کلاله به عنوان دومین فرودگاه در استان گلستان با مصوبه دولت در حال تکمیل بوده و هم اکنون به نظر می رسد شمارش معکوس برای افتتاح آن آغاز شده است.



به گزارش پیام گلستان به نقل از خبرگزاری مهر، تجهیز و توسعه فرودگاه کلاله از جمله مصوبات دور اول سفر هیئت دولت به استان بوده که درحال انجام است و به گفته مسئولان این طرح تا دهه فجر به بهره برداری می رسد.
این فرودگاه 315 هکتار دارد و در سه کیلومتری غرب کلاله واقع شده و پیش از این برای پرواز هواپیماهای سمپاش از این مکان استفاده می شده است.
فرودگاه کلاله 35 سال قدمت دارد و با توجه به فاصله بیش از 300 کیلومتری شرق استان با فرودگاه بین المللی گرگان، تسریع در تکمیل فرودگاه کلاله باید در دستور کار قرار گیرد.

در جریان سفر اول هیئت دولت به استان 10 میلیارد و 500  میلیون ریال برای اجرای دو طرح تاکسی وی و برج فرودگاه کلاله تخصیص داده شد.


راه اندازی این فرودگاه از آروزهای مردم شرق گلستان است.

فرماندار کلاله گفت: 95 میلیارد ریال در قالب سفرهای استانی دولت برای تجهیز و تکمیل فرودگاه شهرتسان تخصیص یافت.
نورالله نوراللهی افزود: از این میزان 15 میلیارد ریال در قالب سفر اول و 80 میلیارد ریال در قالب سفر سوم دولت به این امر اختصاص داده شده است.
وی اظهار داشت: مبلغ چهار میلیارد ریال نیز در فاصله زمانی کوتاه و 5 میلیارد ریال نیز از سوی مدیرعامل شرکت فرودگاههای کشور برای توسعه این فرودگاه تخصیص داده شده است.

وی به برخی اقدامات انجام شده در این فرودگاه اشاره و اضافه کرد: برج مراقبت این فرودگاه درحال انجام است.

نوراللهی یادآور شد: باند پارکینگ هواپیماها از دیگر اقدامات است که سه لایه آسفالت آن انجام شده است.

فرماندار کلاله عنوان کرد: پارکینگ خودروهای این فرودگاه نیز اقدامات زیرسازی آن انجام شده است و در شرف آسفالت است.

وی یادآورشد: ترمینال فرودگاه که 450 متر مربع وسعت داشت به 750 متر مربع افزایش یافت.

وی اظهار امیدواری کرد: مجموعه اقدامات این فرودگاه تا آخر دیماه سالجاری به پایان خواهد رسد و انشاء الله در ایام دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

علی نیکزاد وزیر مسکن و شهرسازی در دورانی که سرپرست وزارت راه و ترابری را برعهده داشت در بازدید از فرودگاه کلاله اعلام کرد: با اجرای سه پروژه در فرودگاه کلاله امکان پرواز برای هواپیماهای فوکر100 با ظرفیت 70 تا 80 نفر وجود دارد.
وی در جریان بازدید از عملیات اجرایی تجهیز فرودگاه کلاله افزود: با اتمام عملیات اجرایی سه پروژه، تا دهه فجر امسال فرودگاه کلاله آماده بهره برداری می شود.

وی افزود: روکش باند فرودگاه، تکمیل ترمینال و برج مراقبت از جمله این پروژه ها محسوب می شوند و پروژه های مذکور تا دهه فجر امسال به پایان خواهند رسید.

توسعه ناوگان حمل و نقل جاده ای وهوایی ازجمله شاخصها در توسعه هر منطقه به شمار می آید و نیاز است تا با تامین اعتبار، خواسته مردم شرق استان برای راه اندازی فرودگاه راکد این منطقه عملیاتی و محقق شود.
استان گلستان با توجه به موقعیت بسیار خوب گردشگری که دارد نیازمند توجه ویژه مسئولان بوده تا علاوه بر افزایش رفاه حال عموم شهروندان این استان در جذب گردشگر بیشتر داخلی و خارجی، ایجاد اشتغال و ... نیز به موفقیت های چشمگیری دست یابد.
با توجه به ارتباط اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی گلستان با کشورهای همسایه، فرودگاه استان تا آماده شدن کامل ظرفیتها فاصله دارد و باید بسترهای مورد نیاز فراهم شود تا بتواند نیازهای مردم استان و متقاضیانی که برای امر توسعه استان به منطقه سفر می کنند، را تامین کند.

راه اندازی این فرودگاه به توسعه بخشهای مختلف از جمله گردشگری در این شهرستان کمک می کند.
گلستان دو فرودگاه در کلاله و گرگان دارد و در هفته بیش از 72 سورتی پرواز در فرودگاه بین المللی گرگان انجام می شود.

http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1478840



این خبر از طرف پایگاه خبری گلستان نیوز
( http://www.golestannews.ir/news-3771.html )